VEGAs Udvalgte 2024

VEGAs Udvalgte energi-bomber dig ind i 2024

VEGAs Udvalgte energi-bomber dig ind i 2024
Mød VEGAs Udvalgte 2024! For fjortende år i træk præsenterer vi VEGAs Udvalgte. Den 26. januar kan du møde kuldet, som kommer til at fylde dit koncertprogram og din radio i 2024.

Koncertsæsonen 2024 er kun lige startet, når vi kommer med vores bud på, hvem der kommer til at flytte ind i vores øregange det kommende år. Til VEGAs Udvalgte præsenterer vi den danske musikbranche for de nye navne, vi tror, kommer til at markere sig i musiklandskabet.

Vi er stolte af tidligere at have præsenteret navne som Jada, MØ, Drew Sycamore, eee gee, Giift, Kind Mod Kind m.fl. som VEGAs Udvalgte-artister, der efterfølgende er slået igennem både på den nationale og internationale musikscene. Igen i år har VEGAs bookere valgt seks navne, de har store forventninger til. Årets program stikker musikalsk i flere retninger og sprudler af den alsidighed den danske musikscene rummer lige nu. VEGAs Udvalgte 2024 er:

Tamara
Bag projektet står Tamara Mneney, som er opvokset på Færøerne med tanzaniske rødder. Gennem hendes unikke stemme bevæger R&B-sangene omkring Mneneys opvækst på Færøerne, hvor den unge artist ofte følte sig udenfor. Men der er et sted, hvor hun altid har følt, at hun havde en plads, og det er i musikken. Hendes debut-EP Perks of a Wild Heart udkom i oktober.

ILMA
Når du lytter til ILMAs musik, føles det som at komme hjem, hvis du boede på Jupiter. I november udkom hendes debutalbum Everything I Love Is Killing Me. Det er en introspektiv kulmination af passion, partnerskab og kreativ synergi mellem ILMA og producer/sangskriver Glori/Jonas Bark (Jada, Thøger Dixgaard, Elias Boussnina, Angående Mig m.fl.). Der bliver nikket til 070 Shake i sangene, men ILMA er helt sin egen.

Dos Santos
Dos Santos’ univers er baseret på et rytmisk-funderet udtryk, hvor R&B-inspirerede fængende melodier smelter sammen med elektroniske beats og filmiske klangflader. Hans debut-EP, Samba, udkommer den 8. december. I sommer udgav han singlen “Folder Mine Hænder”, som blev både P3s Uundgåelige og The Voice Choice.

Sauna Senere
Det aarhusianske punk-pop romantiske vanvidsorkester Sauna Senere brager uptempo sange med masser af energi ud. En næsten barnlig ærlighed skinner igennem, når bandet bevæger sig fra det ene lydunivers til det andet. Inspireret af punk-, pop-, rave-musik og meget andet skaber Sauna Senere en unik lydoplevelse. De udgav deres anden Ep, EP2, i oktober.

Faza
Faza er en 23-årig artist, hvis musik bevæger sig i genrer fra hiphop til R&B og poppet rap. Med inspiration fra Drake, PARTYNEXTDOOR, Frank Ocean og Bryson Tiller debuterede han i august med en uudgivet demo på Instagram kaldet ”001 LYS”. Rapperen har en unik tilgang til sine melodier og tekster på dansk, som har et strejf af international klasse, hvilket har bragt ham i studiet med producere som T&O og Anton Westerlin.

Smag På Dig Selv
Har du nogensinde headbanget til en jazzkoncert? Smag På Dig Selv kan få dig i gang. Jazztrioen er blevet beskrevet som et mash-up af din yndlings techno-DJ, din fars jazzhelte og din lillebrors black metal-favoritter. Instrumental eufori flyder fra scenen, når de slår sig løs. Det er fremdrift, forførelse og frihed. I september udgav de EP’en Middelklassen Avler Kun Skeletter.

Fakta om koncertaftenen:
VEGAs Udvalgte 2024
Fredag 26. januar kl. 20.00
Lille VEGA og Loungen, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris: 200 kr. + gebyr
Billetsalget starter fredag den 8. december kl. 10.00 via vega.dk og Ticketmaster.
Læs mere om og køb billet til VEGAs Udvalgte 2024.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.