WCFO - pressebillede

When COPENHELL Freezes Over brager igennem helvedes mørke port med seks fremadstormende bands

VEGA og LiveNation præsenterer:
Mens det er allermest mørkt og koldt, åbner VEGA porten til helvede når When COPENHELL Freezes Over præsenterer fremtidens metalbands d. 26. januar i VEGA.

Publikum bliver revet godt rundt i de hårde genrer, når When COPENHELL Freezes Over 2019 blænder op for en håndfuld spirende, danske bands fra hardrockens og metallens sorte, beskidte muld.

Sunless Dawn
Vinderene af Danish Wacken Metal Battle i 2016 har netop udgivet deres debutplade Timeweaver, som både er en fremragende opvisning i progressivt dødsmetal og en fascinerende rejse i tid og rum. Vi ser frem til at opleve deres stemningsfulde musikunivers live.

Xenoblight
Ekstremmetal-bandet, Xenoblight, vandt Danish Wacken Metal Battle 2018 og leverede også varen på COPENHELL Metal Cruise 2018. Det er med stor fornøjelse, at vi byder dem velkommen til When COPENHELL Freezes Over 2019, hvor de på ny kan sprede deres uhæmmede vildskab.

(0)
Det gådefulde musikensemble med det kryptiske navn (0) kommer til When COPENHELL Freezes Over med mystik, poesi og masser af stemning indhyllet i et dystert, truende mørke, der ledsages af gennemførte visuelle flader i en medrivende totaloplevelse.

Cold Night For Alligators
Bandet har netop udgivet deres andet album, Fervor, hvorpå de fortsætter med deres tunge og tekniske metalcore, som forgrener sig ud i et utal af spændende musikalske retninger. Aftenens koncert bliver fyldt med overraskelser og udfordringer af genrekonventionerne.

Tainted Lady
Den jyske kvintet Tainted Lady, der gæstede COPENHELL 2018, spiller hård rebelrock båret af flotte melodier, lækre riffs og lirede soloer med inspiration fra alt fra Beatles og Led Zeppelin til Deep Purple og Guns ’n’ Roses. Regn med, at luftguitaren bliver slidt godt ned.

Alkymist
Doom, sludge og post-metal ligger og buldrer i en arrigt boblende smeltedigel, når Alkymist fyrer op for deres dystre lyd. Tempoet er slæbende og næsten smertefuldt langsomt, og melankolien driver ned ad væggene i deres stemningsfulde univers.

When COPENHELL Freezes Over 2019
Lørdag d. 26. Januar kl. 19.00
Billetpris: 150 kr. + gebyr
Billetsalget starter i dag kl. 10 via vega.dk og Ticketmaster
Læs mere og køb billet til koncerten med When COPENHELL Freezes Over.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +700 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.