En kæberyster for et godt formål

Stig Tøfting og René Dif mødes i ringen d. 7. maj. Begge afslørede på dagens pressemøde, at de har trænet hårdt for at kunne hive en sejr hjem. Vinderen får nemlig muligheden for at donere 100.000 kr. til et godt formål.

Der bliver masser af hårdtslående underholdning d. 7. maj i Koncertsalen. Brian Nielsen og Evander Holyfield skal nok levere deres del, men også René Dif og Stig Tøfting er parate til at uddele et par kæberystere og gerne et knock out. De har begge tilbragt timer i træningslokalet for at være klar til kampen, og de er villige til at give alt, hvad de har i sig, for at kunne donere 100.000 kr. til et velgørenhedsprojekt.

”Jeg har passet min træning med min træner Evans Ashira de sidste måneder og forberedt mig grundigt. Stig har sikkert gjort det samme. Det er svært at se nogen af os give op, inden klokken ringer ud fra 4. omgang. Der er ingen tvivl om, at jeg har respekt for Tøfting, og jeg er sikker på, at han er en lige så stor fighter med hjertet på det rigtige sted, som jeg selv er – især når det kommer til udfordringer som den i ringen den 7. maj”, siger René Dif.

Stig Tøfting har også gjort sit for at være i god form inden mødet med Aqua-sangeren i ringen:

”Den har stået på træning i fire måneder, og jeg glæder mig meget til mødet. Jeg har læst, at René Dif stiller sig op i ringen for at slå igennem. Det synes jeg da er en god ide. Det er jo normalt derfor, man stiller sig derop. Jeg tager gerne imod. Jeg har bokset en kamp før, men det var mod Sidney Lee, som alligevel ikke ville, da det gjaldt. Han var der vist mest for at få PR, men det forventer jeg ikke, at DIF er der for. I så fald bliver det dårlig PR,” siger Stig Tøfting.

4 omgange for at sikre kenyanske børn en bedre fremtid

Vinder René Dif kampen, vil han donere sine 100.000 kroner til et bokseprojekt, som han har tænkt sig at søsætte i Kenya sammen med sin træner Evans Ashira. Projektet skal give gadebørn og andre drenge, der har det svært, en chance for at skabe en fremtid for sig selv. Dif og træneren har allerede fundet et oplagt sted, der kan huse træningslokalerne.

Trækker eks-landsholdspilleren det længste strå, så går pengene rent faktisk også til Kenya. Stif Tøfting har nemlig tænkt sig at støtte sin træner, Brian Matthiesens børnehjemsprojekt i Mombasa. Et projekt, boksetræneren har arbejdet på i flere år, og som har indbragt ham titlen som Årets Østjyde. Skulle det ende således, at Tøfting taber, så ryger der alligevel penge af sted til projektet. Stig Tøfting har nemlig sat en række fodboldtrøjer, som han har byttet sig til gennem karrieren (bla. trøjer fra Jaap Stam, Lothar Matthäus og Ebbe Sand), på auktion på hjemmesiden ebuy.dk, hvor hele overskuddet går til Mombasa-projektet.

• www.support-mombasa.dk
  • stig tøfting
  • rene dif
  • legends of the ring
  • boksning
  • velgørenhed
  • brian nielsen
  • support mombasa

Viasat Broadcasting er en del af den internationale mediekoncern Modern Times Group (MTG), der har aktiviteter på fire kontinenter. Aktiviteterne dækker free-TV, betalings-tv, radio og indholdsproduktion. MTG’s Viasat Broadcasting distribuerer free-TV og betalings-tv-kanaler på egen satellitplatform samt i tredjepartsnetværk. Viasat tilbyder også tv-indhold over internettet. MTG er den største aktionær i Ruslands førende tv-udbyder, CTC Media. Modern Times Group er en vækstvirksomhed og noteret på Nasdaq OMX i Stockholm. For mere information se væsentligst mtg.se og viasat.dk.