MTG køber TV 2 Sport

Modern Times Group MTG AB kan i dag offentliggøre, at købet af de resterende aktier i TV 2 Sport er godkendt. Aftalen mellem TV 2 Danmark A/S og MTG er netop underskrevet, og dermed indgår TV 2 Sport fremover som Danmarks største sportskanal hos Viasat. Købsprisen offentliggøres ikke, men TV 2 overtager med handlen rettighederne til europamesterskaberne i håndbold i 2016 og 2018, mens de resterende sportsrettigheder overtages af MTG/Viasat.

MTG vil nu tage fuld kontrol over TV 2 Sport fra dags dato – og først derefter vil MTG fortælle om, hvilke planer, koncernen har sportskanalen og de mange eksklusive rettigheder, kanalen ejer.

”Med overtagelsen af TV 2 Sport sidder MTG i Danmark sammen med Viasat og TV3+ på en flot portefølje af sportsrettigheder, og vi kan fra 2013 tilbyde seerne adgang til både fodbold fra Superligaen, engelske Barclays Premier League, UEFA Champions League og FIFA VM-kvalifikationer, amerikansk NFL-fodbold, kvinder og mændenes håndboldturneringer, ishockey fra NHL og den danske liga, ligesom vi kan byde på tennis, cykling, Viasat Golf og en masse andre sportsbegivenheder. Disse rettigheder skal flest mulige seere have glæde af, og derfor ser vi frem til at præsentere vores planer for TV 2 Sport i januar 2013,” siger chefen for TV3 Sporten, Peter Nørrelund.

TV 2 Sport blev lanceret i april 2007 af MTG og TV 2 Danmark som en joint venture-kanal og har til dags dato været ledet uafhængigt af MTG og TV 2 Danmark. Ledelsen af kanalen varetages fra dags dato af MTG.

• Kunst, kultur, underholdning

• viasat
  • tv2 sport
  • tv 2 sport
  • mtg
  • sportskanal

Viasat Broadcasting er en del af den internationale mediekoncern Modern Times Group (MTG), der har aktiviteter på fire kontinenter. Aktiviteterne dækker free-TV, betalings-tv, radio og indholdsproduktion. MTG’s Viasat Broadcasting distribuerer free-TV og betalings-tv-kanaler på egen satellitplatform samt i tredjepartsnetværk. Viasat tilbyder også tv-indhold over internettet. MTG er den største aktionær i Ruslands førende tv-udbyder, CTC Media. Modern Times Group er en vækstvirksomhed og noteret på Nasdaq OMX i Stockholm. For mere information se væsentligst mtg.se og viasat.dk.