Billede fra fdm.dk

​Byggemarkeder og gør-det-selv boomer i april

Under krisen er der nu mere fritid, som danskere har valgt at tage til sig. Så der er en masse butikker og online web butikker som oplever øget trafik og langt større omsætning.

Fysisk eller online: Hvad er det bedste

For alles skyld opfordrer den danske regering til at man bliver hjemme og forholder sig inden for sine egne fire vægge, indtil at kurverne har lagt sig med antallet af smittede. Dog har mange Byggemarkeder fortsat åbent, hvor der er foretaget drastiske behov for at kunne holde åbent.

Der skal være mulighed for at vaske og/eller afspritning af hænder ved udgang og indgang af butikken. Harald Nyborg i Herlev, har som et godt eksempel trådt i karakter og har vist eksemplarisk hvordan en butik bør se ud i disse tider.

Man mødes af en stander med rigeligt håndsprit, som står til rådighed til butikkens mange kunder, der er sat tape på gulvet med påmindelse om at man skal holde afstand, nyseskjolde for alle ansatte og sågar “telte” hen over deres informationsafdeling ved siden af kasserne, for at beskytte deres medarbejdere mest muligt.

Hvordan ser købevanerne ud for Harald Nyborgs besøgende

I disse tider er det danskernes haver som det går hårdt ud over, for at sige det på godt dansk. Der bliver købt jord, værktøjerne, hegn og diverse som kan være med til at opgradere sin have.

Det er dog ikke alle som har mulighed for at bringe tingene hjem i egen bil, man kan derfor købe en trailer, som kan hjælpe en med at få transporteret ens varer med hjem.

Find en butik som har mulighed for at sælge dig en trailer, for at du kan bringe dine varer hjem i sikkerhed, så du ikke gør skade på din egen bil eller andre, ved at transportere varerne hjem uansvarligt.

Skal man bruge noget specielt kørekort for at købe en trailer

Det korte svar er nej. Du skal ikke have andet end et almindeligt kørekort til bil, som giver dig rettighed til at føre et køretøj med egenvægt på op til 3.500kg.

Men du må maksimalt fører traileren som kan føre op til 750kg. Du skal huske at tjekke din bils registreringsattest, hvor der er skrevet hvor meget din bil kan trække inkl. Egenvægt.