Ærødagen 2018 - vi fejrer det ærøske foreningsliv

Vi fejrer det ærøske foreningsliv

Lørdag den 9. juni afholdes Ærødagen for 8. gang. Denne gang på Marstal Havn. Ærødagen er de ærøske foreningers udstillingsvindue, og ærøboerne kan her få et unikt indblik i de mange foreningers virke.

Ærø har over 180 foreninger, og på Ærødagen møder du henimod 50 stande med aktive og engagerede mennesker, der hver især brænder for foreningsarbejdet og gerne fortæller om deres forening.

Ærødagen er til for foreningerne, og det er deres stande, ideer og sjove påfund, som klart fylder mest i programmet, men vi har selvfølgelig også krydret dagen med lidt events for alle aldre.

Er du til frivilligt arbejde, så hop på ældrecentrenes dobbeltcykel med anhænger og få en snak med de frivillige om hvad din hjælp kan betyde for borgerne. Måske er du så heldig at møde en eller to af de festlige masker, som spadserer rundt på pladsen. Hør om udviklingen inden for el eller prøv at skyde med gevær.

Der er aktiviteter over det hele. I teltet midt på pladsen kan du dagen igennem nyde den mad, der kan købes på pladsen og lytte til god musik, se linedans, folkedans og gymnastik.

Ærødagen er et samarbejde mellem frivillige og Ærø Kommune. Arrangementet har fra 2010 været en del af bosætningsindsatsen, fordi det især kan være givtigt for tilflyttere at få kendskab til og skabe sig et overblik over de mange foreninger på øen. Men selv om dagen især kan være spændende for tilflyttere, så er den selvfølgelig for alle – alle på øen kan få udbytte af, at de ærøske foreninger viser omverdenen, hvad de egentlig har at byde på. Der er helt sikkert også en forening for dig!

Ærødagen - den er din, min og vores dag – og vi glæder os til at se dig den 9. juni på Marstal Havn kl. 12 - 17!

Lad os fejre Ærø og det ærøske foreningsliv sammen!

• Turisme

• bosætning