Jazz i verdensklasse gæster scenen i Danmarks mindste biograf på Ærø

Den 7. marts 2020 afholder Ærø Jazz Festival deres anden Vinter Matiné, når Stephen Riley & Snorre Kirk Kvartet spiller op i Bio ​Andelen i Ærøskøbing på Ærø. Du kan stadig nå at købe billet.

Ærø Jazz Festivals Vinter Jazz Matiné den 7. marts er en oplagt mulighed for at kickstarte foråret med en smuttur til Ærø, som er i fuld gang med at vågne op fra vinterdvalen på det tidspunkt. Naturen viser sig fra sin smukkeste side, færgebilletterne er stadig billige og overnatnings- samt spisesteder åbner så småt op for sæsonen.

Hele dagen den 7. marts står i jazzens tegn, og hvis du har købt billet til jazzkoncerten, udløser det en række lækre fordele hele weekenden. I forbindelse med koncerten tilbyder caféer, restauranter og overnatningssteder nemlig en særlig jazzrabat:

​På Torvet serverer en gratis øl ved bestilling af frokost. Koncerten starter kl. 14.00 og varer til kl. ca. 16.15.

Efter koncerten kan du besøge ​Landbogaarden, der serverer jazz-kost fra kl. 18.00: Jambalaya, en øl og en sjus for 200 kr. Du kan også bestille bord på ​Spiseriet fra kl. 18.00, hvor der serveres en 4-retters gourmetmenu med alt inklusiv for 500 kr. Jazzgæster får desuden et glas champagne som aperitif.

​Villa Blomberg tager imod overnattende gæster for 400 kr pr. person i dobbeltværelse. Brug koden "jazz" ved bestilling på hjemmesiden.

Læs meget mere om de mange jazztilbud på ​aeroejazzfestival.dk.

Jazzstjernerne

Den norske trommeslager Snorre Kirk er en fremtrædende musiker og komponist og denne eftermiddag er han på Ærø med den dygtige, amerikanske tenorsaxofonist og en af de unge løver i amerikansk jazz, Stephen Riley: ”Rileys sound er cool, og hans ofte meget rappe fraseringer assimilerer træk fra et par generationers instrumentalister, herunder også altsaxofonister” fortæller Jørgen Siegumfeldt fra magasinet Jazz Special.

Med sig har de Magnus Hjorth på piano samt Anders Fjeldsted, der også gæstede Ærø Jazz Festival i sommeren 2019.

PR-ansvarlig ved Ærø Jazz Festival Louise Harder Fischer, telefon 30115690

Køb billet på ​tikkio.com