Naja Abelsen åbner galleri i nye lokaler

Naja Abelsens åbne værksted er blevet udvidet på den nye adresse: Vestergade 74 i Ærøskøbing: Mere galleriplads, lysere lokaler og bedre arbejdsforhold for kunstneren, alt i eet stort, samlet rum.

'Så alt bliver såre godt når det hele falder på plads i løbet af foråret,' fortæller Naja.

Gallerigæster er velkomne fra 1.april og vil opleve værker, print, postkort og flyttekasser mellem hinanden, og kunstneren, som nok render forvildet rundt og indretter sig: 'Tag det som en oplevelse!' siger Naja. 'Selvfølgelig vil jeg nyde at vise rundt.'

Naja har allerede haft gæster/kunder, som har overlevet flytterodet og har fået købt sig nogle værker, på trods af flytteriet! Den officielle åbning annonceres, når stedet er (næsten) klar.

'Efter i dag er værkerne begyndt at ryge ud til forårets/sommerens udstillinger, men der er altid værker nok hjemme til at give gæsterne en oplevelse,', lover Naja.

Naja har tidligere afholdt kurser, bl.a. i tegning, og det fortsætter hun med:
'Vestergade-boligen giver bedre plads til kommende kursusaktivitet. Til gengæld er B&B-delen sløjfet ...'

_________________________________________________________

Naja Abelsen er en dansk grønlandsk tegner, billedkunstner og illustrator, der siden 2010 har boet i Ærøskøbing på Ærø. Med en dansk mor og grønlandsk far er hun inspireret af både dansk og grønlandsk kultur. Naja henter blandt andet sin inspiration fra mytens kraft og omsætter det til tegninger på papir.

Naja har bl.a. tegnet 18 frimærker for Post Greenland fra 1993 til 2016. Frimærket „Sårbare Dyrearter" blev 2013 valgt som årets grønlandske frimærke. 2014 tegnede hun det grønlandske julemærke.

I 2016 udstillede hun på Søbygård på Ærø med tegning, maleri, fotos, skulpturer og kunsthåndværk.

_________________________________________________________

Åbningstid: Dagligt 10:00 - 17:00 indtil påskelørdag med, så er der lukket nogle dage.

NB! Der kan være lukket grundet bortrejse eller ærinder, så mail/ring og aftal tid, hvis man vil være sikker på at komme ind.

Samtidig med den fysiske udvidelse for tiden, opdateres hjemmesiden også, så tag et kig: www.najaabelsen.dk.