Gå til indhold
Visual Art forstærker In-Store Retail Media fokus med strategisk ansættelse af tidligere CEO Andreas Lind

Pressemeddelelse -

Visual Art, en førende digital signage virksomhed i Europa, annoncerer et strategisk skift for at styrke sin position inden for digital annoncering. Dette skridt er markeret ved at intensivere sit fokus på Retail Media og udnævne den tidligere CEO Andreas Lind til at lede dette projekt. Virksomheden vil hjælpe med at innovere detailhandlernes butiksområder til dynamiske annonceringsplatforme.

Visual Art har altid været en pioner og påbegyndte skiftet fra traditionel out-of-home til digital out-of-home i Norden i 2010. Efter salget af sit annoncenetværk til Ocean Outdoor i december 2019, vender virksomheden tilbage til frontlinjen af digital annoncering. Virksomheden er nu ved at skabe et annoncenetværk i detailmiljøer for at øge salget og introducere en ny indtægtskilde for sine kunder.

- “Retail Media er fremtiden for digital annoncering, der bygger bro mellem digitale og fysiske butikslokaler. Vores mission er at hjælpe kunder strategisk med at benytte deres butiksområder og tilbyde rådgivning og indsigt i potentialet i In-Store Retail Media Networks," sagde Andreas Lind, Retail Media strategist hos Visual Art Group.

- "Vores Digital Signage Platform Signage Player er specielt designet til Retail Media, med en API-first tilgang og evnen til at håndtere store datamængder. Den er klar til at transformere butiksområder med funktioner som dayparts og share of voice," sagde Rasmus Langbjerg, Country Manager Denmark for Visual Art.

Visual Arts dokumenterede track record inden for In-Store Retail Media Networks er eksemplificeret af dets samarbejde med Sveriges største dagligvarekæde, ICA. Fra starten af deres partnerskab i 2014 hjalp Visual Art ICA med at etablere sit In-Store Retail Media Network med digitale skærme. Denne succes er blevet replikeret med kunder som NK, 7-Eleven og Kesko, som har etableret deres egne Retail Media Networks med hjælp fra Visual Arts eksperter.

Visual Arts nye strategi bekræfter sin forpligtelse til innovation inden for digital annoncering og forbedring af detailmiljøer. Virksomheden fortsætter med at være førende i at skabe engagerende kundeoplevelser inden for digitale signage.

Visual Art er den førende digital Signage virksomhed i Norden, der leverer end-to-end løsninger til kunder over hele verden.

Vi starter altid med hvorfor…, ved at indsamle indsigt/Data og designe konceptet, der skaber reel forretningsværdi for kunderne. Vi tager os af hele værdikæden fra tekniske løsninger, hardware, software, Content og installation til Post-service og support.

Ved at måle effekten af løsningen, kan vi fungere som en strategisk partner, der sikrer, at de definerede KPI'er kan nås. Uanset om det er for at øge- salget, kundeoplevelsen eller sælge annonceplads til tredjepart (detailmedier).

Det gør vi, ved at kombinere vores kreative ekspertise, teknologiske innovation og enkel og intuitiv digital signage-software CMS Signage Player. Visual Art blev grundlagt i 1997 og har 130 ansatte på 7 markeder, inden for rådgivning, tech, koncept og design, Content produktion, installation, service og support for at sikre, at vores kunder kan stole på, at vi leverer en helstøbt digital oplevelse til deres kunder.

Vi har tillid fra Brands såsom; McDonald's, Unibail-Rodamco-Westfield, Lego, Joe & the Juice, NIO, Subway, Audi, Circle K, 7-Eleven, Lagkagehuset og flere.

Pressekontakt Marketing & Communications Director Marknad & Kommunikation 0723332383
    Rasmus Langbjerg

Pressekontakt Country Manager Denmark + 45 28 79 99 50

Digitale kommunikationsflader, hjælper dig til at nå helt ud med dit budskab

Visual Art er en førende full-service leverandør inden for digitale kommunikationskanaler (Digital Signage) i Europa med hovedsæde i Stockholm. Virksomheden blev grundlagt i 1997 og har i dag 130 medarbejdere inden for salg, tech, softwareudvikling, strategisk og kreativ indholdsproduktion og support.

Gl. Mønt 2, 1.sal
    1117 København