Visual Art udnævner David Berggren som ny CFO

Visual Art udnævner David Berggren som ny CFO

Visual Art er, som en del af sin strategi for at opnå rentabel vækst og forberede sig på en børsnotering (IPO), glad for at meddele udnævnelsen af David Berggren som ny CFO, der er effektiv fra d. 1. marts. David Berggren vil være medlem af ledelsesteamet fra den nævnte dato.

David Berggren bringer et væld af erfaring til Visual Art. Han har en bevist track record for at levere strategisk økonomisk planlægning og udførelse, som vil være afgørende, da Visual Art ser ud til at udvide sin forretning og levere værdi til sine interessenter.

- Vi er glade for at byde David velkommen til Visual Art. Med hans omfattende økonomiske ekspertise og erfaring i virksomheder med høj vækst er vi overbeviste om, at han vil være en værdifuld tilføjelse til vores team, da vi fortsætter med at skalere vores forretning og forberede os på en børsnotering (IPO) i det kommende år, siger Pontus Meijer, CEO hos Visual Art Group.

- Jeg er meget glad for at starte hos Visual Art på et sådant vigtigt tidspunkt i virksomhedens historie. Visual Art har et omdømme for at levere innovative digitale kommunikationsløsninger til sine kunder, og jeg er ivrig efter at hjælpe virksomheden med at nå sine mål om rentabel vækst og en børsnotering, siger David Berggren, CFO hos Visual Art Group.

Visual Art har oplevet en betydelig vækst i de senere år med nye kunder som Subway, Lego, Joe & The Juice og Nio. Virksomheden har en imponerende portefølje af kunder på tværs af en række brancher, herunder detailhandel, QSR og hospitality. Med udnævnelsen af David Berggren til CFO er Visual Art godt positioneret til at bygge videre på denne succes og drive rentabel vækst i de kommende år.

Visual Art er forpligtet til at levere exceptionel værdi til sine kunder og interessenter, og udnævnelsen af David Berggren som CFO er et vigtigt skridt i retning af at nå disse mål. Med sin økonomiske ekspertise og lederskab er Visual Art klar til at fortsætte sin vækstbane og styrke sin position som førende inden for digitale kommunikationsløsninger.

Visual Art er en førende full-service leverandør inden for digitale kommunikationskanaler (Digital Signage) i Europa med hovedsæde i Stockholm. Virksomheden blev grundlagt i 1997 og har i dag 140 medarbejdere inden for salg, tech, softwareudvikling, strategisk og kreativ indholdsproduktion og support. Visual Art er en teknologisk og datadrevet strategisk partner, der hjælper sine kunder med at skabe reel forretningsværdi og nå deres KPI'er.

Omsætning: 210 MSEK (2021)
    Softwarelicenser: 65.000 licenser i 39 lande.

Medarbejdere: 140 medarbejdere i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Spanien, Storbritannien og USA
    Kunder: McDonald’s, Subway, ICA, Lego, Unibail-Rodamco-Westfield, Circle K, 7-Eleven, SEB, Magasin, Audi og AB Nordiska Kompaniet

Rasmus Langbjerg

Pressekontakt Country Manager Denmark + 45 28 79 99 50

Pressekontakt CMO & CCO Visual Art Group +46 723 332 3 83

Digitale kommunikationsflader, hjælper dig til at nå helt ud med dit budskab

Visual Art er en førende full-service leverandør inden for digitale kommunikationskanaler (Digital Signage) i Europa med hovedsæde i Stockholm. Virksomheden blev grundlagt i 1997 og har i dag 130 medarbejdere inden for salg, tech, softwareudvikling, strategisk og kreativ indholdsproduktion og support.

Gl. Mønt 2, 1.sal
    1117 København