Et af Danmarks ældste rejseselskaber ændrer navn

Den 1/8 2014 skifter 65-Ferie navn til Vitus Rejser. Siden 1973 har 65-Ferie arrangeret grupperejser for danskere med mod på livet og den store verden. I begyndelsen henvendte rejserne sig primært til pensionister – deraf navnet – men meget er sket på de sidste 40 år. Administrerende direktør Heidi Maak forklarer: ”Med navneskiftet kommer vi en sejlivet myte til livs; alt for mange har desværre troet, man skulle være fyldt 65 år for at få lov at rejse med 65-Ferie. Det er selvfølgelig ikke tilfældet. Vi arrangerer rejser for alle voksne, der gerne vi have en god oplevelse i godt selskab, uanset alderen på dåbsattesten. Vi har ladet os inspirere af Vitus Bering - en vaskeægte dansk opdagelsesrejsende, der, ligesom vores gæster, var eventyrer hele livet. Navnet er valgt, fordi man aldrig bliver for gammel til at opleve noget nyt”.

Den 1/8 2014 udkommer Vitus Rejsers nye vinterkatalog. Kataloget indeholder en bred vifte af grupperejser i hele verden. Rejserne vil være alt fra bus- og flyrejser i Europa til krydstogter, langtidsrejser og store rundrejser. Målgruppen er aktive og sociale voksne, der har lyst til at lære nye steder og mennesker at kende. Ifølge Heidi Maak følger der desuden flere nye tiltag og rejsemål i kølvandet på lanceringen af Vitus Rejser.

Ejerforholdet bag Vitus Rejser er uændret. Vitus Rejser er en fondsejet virksomhed, hvor et eventuelt overskud benyttes i Albert Olsens Rejsefond. Her ydes der tilskud til specielle rejser for fysisk og psykisk handicappede samt mindrebemidlede pensionister.

For spørgsmål og kommentarer kontakt:

Heidi Maak, adm. direktør:  27 26 65 00

Signe Bonde Poulsen, marketingchef:  22 48 07 93

___________________________________________________________________________

Fakta om 65-Ferie/Vitus Rejser

Vitus Rejser (65-Ferie) arrangerer grupperejser i hele verden med dansktalende rejseledere. I 2014 forventes der, at 25.000 gæster vælger at rejse med Vitus Rejser (65-Ferie).

Vitus Rejser er en del af Fonden 65-Ferie, der blev stiftet i 1966. Fonden 65-Ferie omsætter årligt for ca. 165 mio. kr.

Medlem af Rejsegarantifonden (nr. 197) og Danmarks Rejsebureau Forening

Et af Danmarks ældste rejseselskaber ændrer navn

Fra 1. august bliver 65-Ferie til Vitus Rejser.

Siden 1973 har 65-Ferie arrangeret grupperejser for danskere med mod på livet og den store verden. I begyndelsen henvendte rejserne sig primært til pensionister – deraf navnet – men meget er sket på de sidste 40 år. Administrerende direktør Heidi Maak forklarer ”at tiden er løbet fra navnet 65-Ferie, og det er blevet misvisende i forhold til vores gæster og det produkt, vi udbyder. Vi arrangerer rejser for alle voksne, der gerne vi have en god oplevelse i godt selskab, uanset alderen på dåbsattesten.

Det nye navn er inspireret af Vitus Bering, fordi man aldrig bliver for gammel til at opleve noget nyt. Vitus Bering drog til søs allerede som ung, og var eventyrer hele sit liv”. Den 1. august udkommer Vitus Rejsers nye vinterkatalog. Kataloget vil indeholde en bred vifte af grupperejser med dansktalende rejseledere i hele verden. Rejserne vil være alt fra bus- og flyrejser i Europa til krydstogter, langtidsrejser og store rundrejser. Målgruppen er aktive og sociale voksne, der har lyst til at opleve mere af verden og lære nye steder og mennesker at kende. Ifølge Heidi Maak følger der desuden flere nye tiltag og rejsemål i kølvandet på lanceringen af Vitus Rejser.

Heidi Maak Glinvad

Pressekontakt Adm. direktør, Vitus Rejser 27266500

Vitus - Rejser for voksne

Vitus Rejser har siden 1973 arrangeret grupperejser med dansktalende rejseledere for aktive og sociale voksne til hele verden. Programmet tæller normalt omkring 250 forskellige rejsemål, og rejserne foregår både med fly, krydstogtskibe og busser.

Vitus Rejser er en erhvervsdrivende fond, hvis overskud går til velgørende formål.

Vitus Rejser
Sølvgade 15-17