​Volkswagen vinder verdensmesterskabet i rally for tredje gang

​Volkswagen vinder verdensmesterskabet i rally for tredje gang

Volkswagen forsvarede succesfuldt titlen som verdensmester i rally (WRC), da Sébastian Ogier/Julien Ingrassia med deres Polo R WRC kørte sejren hjem i det Australske Rally. Det er tredje år i træk, at Volkswagen tager mesterskabet for mærker og kørere, og det skete efter endnu et løb, hvor der blev sat nye rekorder, da mesterskabet allerede kom i hus i det 10. ud af sæsonens 13 løb. Aldrig før i verdensmesterskabet i rally (WRC) er det lykkedes et bilmærke at hente både mærkemesterskabet og mesterskabet for kørere og Co-pilots så tidligt på sæsonen.

Polo R WRC-kørerne Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Finland/Finland) kom ind på andenpladsen og Andreas Mikkelsen/Ola Fløene på fjerdepladsen og gjorde dermed Volkswagens triumf komplet. De to par ligger nu henholdsvis nummer to og tre i den samlede stilling i verdensmesterskabet i rally.

Sejren i det Australske Rally var den niende ud af ti mulige i 2015 sæsonen. Dette gør Polo R WRC til den mest succesfulde rallybil i WRC-seriens historie. Siden Volkswagen vendte tilbage til WRC-serien i januar 2013, er 31 ud af 36 mulige sejre gået til Polo R WRC, og den har opnået 62 podiepladser. Den 318 hk stærke firehjulstrukne Polo R WRC har siden debuten i 2013 kørt 668 hastighedsprøver og vundet de 467. En sejrstime uden lige.

Verdensmesterskabet for mærker, kørere og Co-pilots i 2015 er Volkswagens syvende, ottende og niende titler på kun tre år, og Polo R WRC er stadigvæk ubesejret i rallysportens hårdeste løbsserie.

Og det er ikke slut endnu med at hente point, da der resterer tre løb endnu i henholdsvis Frankrig (1/10-4/10), Spanien (22/10-25/10) og England (12/11-15/11).

Du kan finde flere foto, videoklip og mere information på www.volkswagen-motorsport.com

Volkswagen er siden 2011 det bedst sælgende bilmærke i Danmark. I 2014 solgte mærket 23.000 over personbiler og 4.600 biler til erhvervslivet. De seneste år har det især været mikrobilen up!, der er blevet danskernes favorit, men også modeller som Polo, Golf og Passat er populære hos danskerne. Hos Volkswagen arbejder vi ud fra målsætningen om at skabe landets mest tilfredse kunder, der skal have kvalitetsprodukter og god service til fair priser. Volkswagen Danmark har ca. 40 ansatte og er en del af Skandinavisk Motor Co., der står for importen af Volkswagen erhvervs- og personbiler, Audi, SEAT og Skoda. Vi har hovedsæde i Brøndby og på landsplan er vi ca. 1.300 ansatte i Skandinavisk Motor Co. hvis administrerende direktør er Ulrik Schönemann.