Virtual Reality skaber unikke muligheder i marketing

En undersøgelse lavet af YuMe og Nielsen viser, at brugen af Virtual Reality i marketing giver unikke muligheder for at fremkalde stærke følelser hos forbrugeren. Og netop det at fremkalde stærke følelser hos sin forbruger, er et vigtigt redskab for en marketingsafdeling.

Ved hjælp af Nielsens forskellige øjensporing- og adfærdsmæssige kodningsteknikker, har de vist, at Virtual Reality giver nye muligheder for at interagere og engagere forbrugeren, end man før har haft. Dette er vigtigt for virksomhederne, da de har så mange forskellige platforme at kommunikere fra, og det er blevet sværere at fange forbrugerenes opmærksomhed.

Virksomheder der forstår at udnytte dette, har altså en unik mulighed for at skille sig ud og engagere sit publikum. Undersøgelsen viser blandt andet, at Virtual Reality fremkalder 27% højere følelsesmæssigt engagement, end et 2D-miljø gør. Ved brug af Virtual Reality engagerer man også forbrugeren 34% længere tid, end hvis de så det samme indhold i 2D.

http://www.yume.com/groundbreakingvirtualreality/ (KILDEHENVISNING)

• Miljø, energi