Weber ”Åben byggeplads-event” på Vinkelvej i Viborg

Forhøj en eksisterende vej 1,5 meter over en 600 meter strækning gennem et blødområde - det lyder ikke umiddelbart som en nem opgave. Men med anvendelse af ca. 12.000 m3 Leca® letklinker kan det sagtens lade sig gøre, og et sådan projekt er netop nu under udførelse på Vinkelvej i Viborg.

Saint-Gobain Weber inviterede den 16. juni til åben byggeplads i Viborg. Her kunne interesserede møde op og høre nærmere om, hvordan man løser sådan en udfordring. Med indlæg fra Saint-Gobain Weber, rådgiver Viborg Ingeniørerne samt det geotekniske rådgivningsfirma Geo fik alle deltagere mulighed for at få flere deltaljer om projektet og stille spørgsmål til eksperterne.

Arrangementet blev afsluttet med en guidet rundtur på byggepladsen med Vils Entreprenørerne. Her kunne man se projektet live og opleve, hvordan Leca® materiale nemt kan indbygges. Et indholdsrigt arrangement på to timer fyldt med spændende og fagligt relevant indhold for vejbyggerfolket.

Læs mere om Leca® letklinker til stabilisering af blødbund på vores nye Leca® Geotech-hjemmeside - du finder linket nedenfor.

• Bygning, ejendom

• geoteknik