Spændende udtagelse til murerfagets World Skills 2015

Det årlige danmarksmesterskab for erhvervsuddannelser, DM i Skills, som i år tiltrak mere end 68.000 besøgende til Bella Center København, fik en værdig afrunding med den endelige udtagelse til World Skills, som i år foregår i Sao Paulo i Brasilien.

Som det var tilfældet i optakten, var det Københavns Hovedbanegård, der lagde rammer til det spændende udskillelsesløb. Den 10. februar kl 12.30 lød startskuddet til det 24 timers projekt der skulle afgøre hvem der skal repræsentere Danmark i Brasilien. Ganske som det er tilfældet ved DM, bliver opgaven til VM udleveret nogle måneder før, så deltagerne har en mulighed for at øve sig. Ved VM er der dog det ekstra 'tvist', at opgaven kan variere med op til 30 %, og hvilke ændringer det er, bliver først offentliggjort til selve konkurrencen. Opgaven denne gang var at lave et muret DSB-logo.

For murerfaget deltog den nykårede danmarksmester, Jens Peter Vestergaard fra Herning, og sølvvinder Daniel Pedersen fra Skælskør. De to dommere, Henning Østergaard Jørgensen, formand for det faglige udvalg fra Dansk Byggeri, og Per Christiansen, skuemester fra EUC Sjælland / 3F, valgte til sidst at kåre vinderen - danmarksmester Jens Peter Vestergaard fra Herning.

Saint-Gobain Weber støtter DM i Skills, fordi vi ønsker at sætte fokus på faglærte håndværkere og styrke deres uddannelsesniveau. Vi har brug for topkvalificerede håndværkere - Danmarks bedste råstof - så vi kan højne dansk byggeri. Saint-Gobain Weber siger tak for denne gang og ønsker alle tillykke med den flotte indsats og glæder os til at se nye talenter næste år.

Saint-Gobain Weber – Hovedsponsor for murerfaget

• Bygning, ejendom

• byggematerialer
  • byggeproducent
  • byggeprodukter
  • byggeri
  • mursten
  • mørtel
  • saint-gobain weber

Weber er kendt som førende leverandør af kvalitetssikrede og innovative løsninger til byggeriet, udviklet i tæt samarbejde med kunder og samarbejdspartnere.
Webers produkter og løsninger anvendes til såvel nybyggeri som renovering samt til professionelle og til "gør-det-selv”-folket og forhandles i tømmerhandler og byggemarkeder over hele landet.

Webers sortiment omfatter specialprodukter og løsninger til: Fundament, terrændæk, kældervægge, fugtisolering, opmuring, pudsning og overfladebehandling, facadeisolering, gulvopbygning, vådrum, vandtætning, fliseopsætning, restaurering, fugtregulering og betonrenovering.