Classic Pizza Restaurant har vundet prisen for Bedste Pizza i København 2020. Classic Pizza Restaurant indtog en overbevisende førsteplads som Københavnernes foretrukne pizza.

Finsk pizzarestaurant valgt som Københavns bedste

Den finske restaurantkæde Classic Pizza Restaurant har på bare to år erobret danskernes hjerter. Classic Pizza Restaurant, som byder på luksus i hverdagen, har nemlig vundet prisen for Bedste Pizza i København 2020.

Det er sitet Opdag Danmark, som med sin årlige afstemning på www.opdagdanmark.dk har listet de bedste danske livsstilsoplevelser, når det gælder bedste produkter og service inden for f.eks. spa & wellness, børneattraktioner, badehoteller, ishuse og altså pizza.

Classic Pizza Restaurant indtog en overbevisende førsteplads hos de danske forbrugere. Den finske restaurantkæde fik bl.a. flotte kommentarer, som denne i afstemningens kommentarfelt:

På Classic Pizza får man den bedste pizza, udsigt og service.”

Prisen er særligt vigtig i København, fordi byen er kendt for hård konkurrence i restaurationsbranchen. København har bl.a. flere Michelin-stjerner end nogen anden by i Skandinavien. I København findes der pt. to Classic Pizza-restauranter, som byder på premium-pizzaer og verdens bedste champagne fra den lille eksklusive producent RL Legras.

Classic Pizza Magasin ligger i det legendariske stormagasin Magasin du Nord på Kgs. Nytorv, og i FRB.C., et indkøbscenter på Frederiksberg. Begge restauranter har kun været åbne i nogle få år.

Vi har arbejdet på konceptet i 25 år

Kommer førstepladsen som Københavnernes foretrukne pizza som en overraskelse for jer?

Egentlig ikke. Vi ved fra den positive kunderespons, vi har fået på vores pizzaer og vores service, at vores restauranter også har vakt interesse i Danmark. Vi har f.eks. fået en hel del søde stamkunder. Vi valgte at satse på, at vores hårde arbejde nok skulle blive belønnet – og at vi derfor nok skulle klare os fremover på trods af den store konkurrence, vi er havnet i. Konkurrencen i København er hård, fordi der i forvejen findes flere, større og og mere kendte gourmet- pizzarestauranter. Derfor er det også bare fantastisk at se, hvordan vores team har taget konkurrencen op, og de har fået alle vores stamkunder til at stemme på os,” svarer Classic Pizza Restaurants business director Tommi Altonen.

Hvordan er det lykkedes Classic Pizza at blive bedst i København på bare to år?

Selve konceptet har vi finpudset på i 25 år. Vi startede i sin med samme idé i den finske by Hangö tilbage i 1996. Det er de små detaljer vi arbejder med til hverdag, der er garant for at konceptet også fungerer på Københavns benhårde marked. Jeg vil også gerne takke vores fantastiske restaurantchefer, der sammen med deres gode teams lykkes med at forkæle vores kunder hver eneste dag. Dette samt en ydmyg indstilling og hårdt arbejde er simplethen nøglen til vores fremgang” fortsætter Tommi Altonen.

Danskerne elsker kartoffelpizza

Hvordan er den københavnske restaurantbranche sammenlignet med f.eks. Helsinkis?

”Konkurrencen er vældig hård, men samtidig er der store muligheder. Da Danmark ligger længere sydpå end Finland, har man ikke den samme type shopping mall-kultur, som vi har i Finland. Det er ellers det marked, som vi er rigtig gode til. Danskerne har heller ikke den samme tradition for at spise frokost ude, som vi har i Finland og Sverige, hvilket helt klart giver en afmatning i salget midt på dagen,” udtaler Tommi Altonen

Er der forskel på danskernes og finnernes pizzapreferencer?

Ja, smagsløgene er ikke helt ens. Men en god pizza vil altid have fans. En interessant forskel på de to lande er kartoflerne. Danskerne elsker simpelthen kartoffelpizza. Det er derfor, vi har skabt vores egen ultimative version 'Kartoffel Lover'.”

Ekspansionen fortsætter

Hvordan har Københavns restaurantbranche taget imod Classic Pizza Restaurant i de to år, I har været her?

"Vi er stadig nye på markedet i Danmark, så vi har måtte starte helt fra schratch. Vi er heller ikke lige så kendte i Danmark som i Finland, så vi har væbnet os med tålmodighed. Men vi vækster hele tiden,” udtaler adm. direktør Juha Toivanen.

Hvilke planer har I, når det gælder ekspansion?

At være målrettede. Vi er en familieejet virksomhed, så vi har intet pres fra eksterne investorer. Vi ekspanderer med ønsket om at vækste i de nordiske lande, men uden overhovedet at gå på kompromis med kvalitet eller service. Vi er hele hele tiden på udkig efter nye lokationer. Alt handler om placering. Vi ser vores forretning på samme måde, som McDonalds og Burger King. De tre vigtigste parametre for succes er beliggenhed, beliggenhed og beliggenhed," slutter Juha Toivanen.

For yderligere information kontakt venligst Tommi Aaltonen på tel: +358 503 764 186 og e-mail: tommi@classicpizza.dk eller Merja Rahkola-Toivanen på tel: +358 400 727 959 og e-mail: merja@classicpizza.dk

Om Classic Pizza Restaurant

Classic Pizza Restaurant har i dag 21 restauranteri Finland, Sverige og Danmark. Classic Pizza fejrer i år 25-års jubilæum. Fremover er det planen at åbne fire til seks nye restauranter om året. Afhængigt af sæsonen har Classic Pizza 250 ansatte. Classic Pizza Restaurant vandt ”Kasvu Open 2016, den såkaldte ”Start Again-serien” for succesfulde virksomheder med de største ekspansionsmuligheder i udlandet (Kasvuopen.fi)”. Og restaurantkæden var også med i finalen i ”EY Entrepreneur Of The Year 2017”. Classic Pizza Restaurant har endvidere vundet afstemningen for bedste pizzaer i Finland.