Hospitalsledelse blåstempler digital videnplatform

Med god tålmodighed og godt samarbejde kan man nå langt! Det er opskriften, som MyMedCards har fulgt gennem flere år. Virksomheden har netop indgået en fælles indkøbsaftale med OUH Odense Universitetshospital, der betyder, at det fremover bliver nemmere for forskellige afdelinger på hospitalet at anskaffe MyMedCards. Hermed får det sundhedsfaglige personalet nu hurtig, digital adgang til målrettede sundhedsfaglige instrukser og informationer, som støtte til at træffe de rigtige beslutninger så effektivt som muligt.

Vejen hertil har MyMedCards ikke taget alene. De har modtaget god hjælp fra bl.a. Jan Dahlin og Inge Berthelsen, der er henholdsvis læge og sygeplejerske på Fælles Akutmodtagelse på OUH Odense Universitetshospital.

- Informationssøgning er en vigtig del af hverdagen for personalet i behandlingen af patienterne. Derfor er det vigtigt, at de altid har de nyeste informationer tilgængelige for at undgå fejl, siger Jan Dahlin og Inge Berthelsen, og uddyber:

- I app’en er alle informationer samlet på ét sted, og alle lommekort er altid opdateret til nyeste version. Der er altså ingen tvivl om, hvilken version der er den nyeste. App’en giver stor værdi, da man sparer tid ved brug af én portal, hvor alle lommekortene er samlet og ved den umiddelbare tilgængelighed. Klinikkerne har nemlig altid deres telefoner på sig, og de behøver derved ikke opsøge en ledig PC, bruge tid på at logge ind og søge instrukser frem.

Digital frem for statiske lommekort

MyMedCards er en digital, social-og sundhedsfaglig videnplatform, som erstatter besværlighederne med diverse kittelkort og lommekort, hvor sundhedspersonale har hentet instrukser og vejledninger i forhold til behandling af patienter. Med MyMedCards samles alle informationerne i stedet på ét sted. I en app, der bruges på daglig basis på bl.a. hospitaler, hvor og når der er behov for det. Informationerne opdateres løbende, så personalet altid har adgang til de nyeste og mest opdaterede vejledninger, guidelines og instrukser.

-MyMedCards appen følger med den velfærdsteknologiske samfundsudvikling og vi søger hele tiden for at gøre opdatere videnplatformen, så den lever op til brugeres ønsker og værdier. Det betyder også, at alle unødvendigheder skæres fra og sundhedspersonalet opnår mere tid, som betyder, at de kan fokusere på deres kerneopgave, patienterne, siger Sarah Bach Munkholm, læge, CEO og grundlægger af MyMedCards.

Læs mere om MyMedCards på https://mymedcards.dk

MyMedCards er medlem af Welfare Tech.