XL-BYG støtter Danmark Planter Træer.

XL-BYG støtter Danmark Planter Træer

Byggevarekæden XL-BYG ønsker at bidrage til en bæredygtig fremtid for Danmark. Derfor støtter XL-BYG "Danmark Planter Træer". Danmark Planter Træer er et samarbejde mellem TV2 og Danmarks Naturfredningsforening, og har til formål at øge skovrejsningen i Danmark. Den 14. september skydes aktiviteten for alvor i gang med et stort anlagt TV-show.

- Byggeriet er én af de væsentlige ressourceforbrugere på verdensplan, og som en stor leverandør til byggebranchen i Danmark har vi et ansvar for at bidrage til at gøre branchen bæredygtig. I XL-BYG kan vi blandt andet gøre det ved at være med til at sikre, at danske skove bevares og udvikles. Ikke blot for klimaets og naturens skyld, men i høj grad for kommende generationers skyld. Derfor har vi valgt at støtte op om Danmark Planter Træer-initiativet, udtaler adm. direktør Thorbjørn Sejer Jensen, XL-BYG a.m.b.a.

Træplantning står ikke alene

XL-BYG har allerede støttet Danmark Planter Træer med over 160.000 kroner, hvilket svarer til 8.042 træer. Virksomheden har ud over denne donation startet sin egen kampagne, hvor XL-BYG støtter med et ekstra træ, når kunder den 14. september handler for min. 500 kroner. Derudover markedsfører XL-BYG aktiviteten i sin tilbudsavis, på sin WEB-side, i nyhedsbreve og på sociale medier i håbet om, at danskerne vil støtte op om initiativet.

Donationen til Danmark Planter Træer står dog ikke alene. XL-BYG har igangsat andre grønne initiativer. For eksempel har XL-BYG indført ”Et grønnere valg”-mærket på produkter, der er særligt miljø- eller klimavenlige i forhold til andre produkter i samme kategori. Fra 1. januar 2020 vil alt træ, som importeres gennem kædens egen importafdeling, desuden være FSC- og/eller PEFC-certificeret og dermed stamme fra bæredygtige skovbrug. Derudover er XL-BYG medlem af både FSC Danmark og PEFC Danmark. Begge organisationer, som arbejder på verdensplan, repræsenterer anerkendte mærkningsordninger for træ og  træprodukter.

-Det ville ikke være troværdigt, hvis vi blot støttede Danmark Planter Træer, og ellers lukkede øjnene. Derfor har vi de senere år taget forskellige initiativer for at fremme bæredygtighed i kædens forretninger. Og det vil vi løbende gøre fremover, understreger Thorbjørn Sejer Jensen.

Kategorier

Med 107 forretninger, der har en samlet omsætning på ca. 8,5 mia. kr. er XL-BYG® én af Danmarks største og mest markante byggevarekæder. XL-BYG driver samtidig en velassorteret webshop med byggematerialer og artikler til hus og have.

Liselotte Christensen

Pressekontakt HR & Kommunikationschef +45 87 45 41 02 XL-BYG a.m.b.a.

Om XL-BYG a.m.b.a.

Landsdækkende med lokale rødder. XL-BYG giver dig alle stordriftsfordelene – på lokalt plan!

Med 103 forretninger, der har en samlet omsætning på ca. 8 mia. kr. er XL-BYG® én af Danmarks største og mest markante byggevarekæder. XL-BYG driver samtidig en velassorteret webshop med byggematerialer og artikler til hus og have.