Rejsegilde på Zleep Hotel Copenhagen Arena

Onsdag holdt bygherre, ATP Ejendomme, og entreprenør, Gråkjær, rejsegilde i den bygning, der næste forår bliver Zleep Hotel Copenhagen Arena i Ørestaden.

En smuk krans og et Dannebrog markerede onsdag rejsegildet for bygningen på Hannemanns Allé i Ørestaden, hvor Zleep Hotel Copenhagen Arena kommer til at tage imod sine første gæster til foråret 2020.

Hotellet bliver seks etager højt og vil rumme 211 værelser ud over morgenmadsrestaurant, lounge og fitnessfaciliteter. Værelserne får et moderne udtryk med vægge i rå beton. Udvendigt kommer det til at fremstå med polerede facader i hvid terrazzo og solceller på taget.

”Byggeriet skrider planmæssigt fremad, og et vellykket byggeri har stor betydning for vores investering i hotellet og det afkast, som de danske pensionister vil få gavn af mange år fremover,” lød ordene fra Christian Hartmann, direktør for Property Management i ATP Ejendomme, i forbindelse med rejsegildet.

Netop overholdelsen af tidsplanen fremhævede Henrik Skaarup fra Gråkjær i rejsegildetalen. For sammen med kvalitet og sikkerhed er det de vigtigste elementer for at opnå et godt resultat. Han takkede håndværkerne for deres store indsats og alle involverede for godt samarbejde på vejen mod det fælles mål.

Peter Haaber fra Zleep Hotels talte om de store forventninger, der er til den fantastiske beliggenhed ved siden af Royal Arena, Ørestad City, Metro og lufthavnen og takkede samtidig for det gode samarbejde.

Bygningen, der har Royal Arena som nærmeste nabo, er ejet af ATP Ejendomme, mens entreprenørfirmaet Gråkjær står bag opførelsen.

• zleep hotel copenhagen arena

Zleep Hotels er en del af Deutsche Hospitalitys brandfamilie. Zleeps vision er altid at levere kvalitet, service og design til en god pris. I dag består hotelkæden af 10 hoteller i Danmark og et i Sverige, og fire nye hotelprojekter er allerede offentliggjort. Målet er at drive 40 hoteller i 2025. Udover Zleep Hotels omfatter paraplyvirksomheden, Deutsche Hospitality, fire kendte hotelmærker. Steigenberger Hotels and Resorts opererer 60 hoteller i historiske bygningsværker og i livlige byområder og på resorterne tilbydes sundhedsoaser i naturlige omgivelser. MAXX af Steigenberger er et nyt, karismatisk koncept med fokus på det essentielle i overensstemmelse med mottoet ’MAXXimize your stay’. Jaz in the City branded afspejler storbyens livsstil og trækker på lokal musik og kultur. IntercityHotel opererer 40 moderne, mid-scale hoteller, der alle er placeret i gåafstand til togstationer eller lufthavne.

Læs mere om Zleep Hotels. Læs mere om Deutsche Hospitality.