Succeshistorie: Tidligere receptionist scorer drømmejobbet i stor dansk hotelkæde

Eva Larsen var kun lige trådt ind ad døren som ny receptionist ved Zleep Hotels, da hun til sin daværende Hotel Manager fik sagt: ”Jeg vil have dit job”. Hårdt arbejde, holdånd og gåpåmod har i dag gjort Evas drøm til virkelighed. Den tidligere receptionist overtog ved udgangen af 2018 stillingen som Hotel Manager på Zleep Hotel Ishøj til stor glæde for såvel Eva selv som for de mange kollegaer. Samtidig kunne Eva fejre 10-års jubilæum i den danske hotelkæde.

Karrieren tager fart allerede fra start

Hoteleventyret startede for Eva Larsen tilbage i november 2008 med en ansættelse som receptionist på det daværende Zleep Hotel Airport nær Kastrup i København. To år senere blev hotellet opkøbt, men Eva fortsatte karrieren som receptionist på Zleep Hotel Ballerup og Zleep Hotel Ishøj, hvor hun oplevede at få mere og mere ansvar for både personale, oplæring, varebestilling og kommission:

”Eva er nok det mest serviceorienterede menneske, jeg nogensinde har mødt. Hun er enormt god til at tage sig af sine gæster og med sit varme og indbydende kropssprog, viser hun overfor gæster, kollegaer og ansatte, at hun brænder for at yde en god service. Vi har gæster, der tit spørger direkte efter Eva, da de føler sig trygge og velkomne med Eva i huset. Der er ikke noget, Eva ikke kan, og selv de største udfordringer får hun løst med et smil på læben. Der er ingen, jeg hellere vil overlade ansvar til”, fortæller Melanie Santos, daværende Hotel Manager på Zleep Hotel Ishøj og nuværende Booking Manager, om Evas lyst og evne til at tage ansvar.

Vigtigheden af at afprøve sig selv

Evas evne til at tage ansvar afspejler sig tillige i hendes søgen efter nye udfordringer, hvorfor hun efter årene som receptionist valgte at prøve kræfter med stillingen som Supervisor på hotelkædens servicekontor i Høje Taastrup. Allerede efter et halvt år valgte Eva dog at tage tilbage til Hotellet i Ishøj denne gang som Front Office Manager:

”Jeg egnede mig ikke til rent kontorarbejde. Jeg kom hurtigt til at savne hotellet, gæsterne og den daglige drift. For mig er det enormt givende at kombinere administrative opgaver med gæstekontakt og service. Jeg har virkelig fået lov til at afprøve mig selv og mine evner her i Zleep. Jeg har fået lov til at tage ansvar, til at udvikle mig og vigtigst af alt; til at fejle”, fortæller Eva Larsen om karriereforløbet i hotelkæden.

I december 2018 opstod så muligheden for at blive Hotel Manager i Ishøj, og Eva Larsens drøm blev herved en realitet.

En brændende passion for hoteldrift

Der er ingen tvivl om, at Eva Larsens rejse gennem hotelkæden er båret frem af en unik passion for hoteldrift, et stort servicegen og sidst men ikke mindst en vilje af stål. Viljen er altafgørende, når nye tiltag skal implementeres, og udfordringer skal overkommes. Og udfordringer skal der nok komme rigeligt af som ny Hotel Manager:

”Jeg elsker at være på hotellet. Jeg elsker driftsopgaverne, mit personale og vores mange skønne gæster. At se hotellet i Ishøj udvikle sig og at kunne tage ansvar for denne udvikling er en drøm, der går i opfyldelse. Jeg har flere tanker og idéer til tiltag, jeg glæder mig til at føre ud i livet. Det er en udfordring at være ny Hotel Manager, men jeg har fået det job, jeg længe har drømt om, og det er en fantastisk følelse”, fortæller en glad Eva Larsen om sin nye stilling.

Evas lyst og iver for hoteldrift afspejler sig tillige i personalets trivsel på hotellet:

”Eva er god til at gå forrest. Hun støtter sine medarbejdere og giver dem plads til at udvikle sig og til at tage ved lære. Vi er et lille men godt team på hotellet, og vi hjælper altid hinanden. Sammenholdet synes kun at vokse”, fortæller Barbara Christensen, receptionist på Zleep Hotel Ishøj.

Zleep Hotels er en del af Deutsche Hospitalitys brandfamilie. Zleeps vision er altid at levere kvalitet, service og design til en god pris for de mange. I dag består hotelkæden af 10 hoteller i Danmark og et i Sverige, og fire nye hotelprojekter er allerede offentliggjort. Målet er at drive 40 hoteller i 2025. For at kunne realisere det mål, skal Zleep Hotels kunne bevise sine kompetencer for at fremstå som en attraktiv franchisegiver, samarbejdspartner og investering. Deutsche Hospitalitys investering i Zleep Hotels er et godkendelsesstempel for fremtidige ejendomsudviklere og samarbejdspartnere. Udover Zleep Hotels omfatter paraplyvirksomheden, Deutsche Hospitality, fire kendte hotelmærker: Steigenberger Hotels and Resorts, MAXX af Steigenberger, Jaz in the City og IntercityHotel. Deutsche Hospitalitys portefølje omfatter i øjeblikket over 130 hoteller på tre kontinenter. Læs mere om Zleep Hotels. Læs mere om Deutsche Hospitality.