Aalborg får nyt stort hotel

Et topmoderne hotel med 126 værelser helt centralt i Aalborg bliver nu til virkelighed. Den landskendte Zleep-kæde udvider til Nordjylland med et helt nybygget hotel.

Zleep Hotels gør comeback i Aalborg

Tidligere har Zleep-kæden drevet hotel i byen fra 2007 til 2011, og det har længe stået på kædens ønskeliste at vende tilbage, da et hotel i Nordjylland betyder, at Zleep Hotels bliver endnu bedre repræsenteret på landsplan.

Det fortæller stifter og adm. dir. i Zleep Hotels, Peter Haaber.

Vi har set på utallige muligheder for at vende tilbage, siden vi forlod vores mindre hotel i Aalborg Øst. Men det er først med denne fantastiske lokation lige ved banegården i det centrale Aalborg, at det er lykkedes os at finde den rigtige placering”, siger Peter Haaber, der selv stammer fra Aalborg.

Den centrale beliggenhed på hjørnet af Aalborg Godsbane vil sikre en gunstig lokation for byens turister og forretningsrejsende, da hotellet blandt andet kommer til at ligge i gåafstand til shopping, Aalborg Kongres & Kultur Center, Musikkens Hus og Nordkraft.

Peter Haaber fortæller, at aktivitetsniveauet i Aalborg er i stor vækst, hvilket gør, at der er plads til mere hotelkapacitet i byen. Tilføjelsen af hotellet i Aalborg i Zleep Hotels' portefølje bliver især en fordelagtig mulighed for hotelkædens firmakunder, der får et bredere udvalg.

Jeg har fulgt den fantastiske erhvervsudvikling, der er sket de sidste mange år i Aalborg – og som gammel aalborgenser bliver det en fornøjelse at åbne hotel i byen og være med til at understøtte denne udvikling”, fortæller Peter Haaber.

Zleeps hotelprojekt i Aalborg er udviklet med entreprenør A. Enggaard, som udover entreprisen også vil stå som ejer af ejendommen. Det nye hotel i Aalborg har potentiale til at komme rigtig godt fra start, idet markedet igennem flere år har udviklet sig positivt.

Byggeriet af det nye Zleep Hotel begynder i 3. kvartal af 2017, og hotellet åbner i 2019.

Fakta - Zleep Hotel Aalborg

Zleep Hotels er kendt for sine kvalitetsprodukter til attraktive priser. Hotelkæden går nemlig ikke på kompromis med kvaliteten trods de gode priser. Zleep Hotel Aalborgs 126 værelser får et lækkert design og bliver indrettet med møbler af høj kvalitet. I morgenmadsrestauranten og i loungeområdet skaber Zleep Hotels en hyggelig atmosfære, så man som gæst kan nyde morgenstunden med en god kop FairTrade kaffe, slappe af med en bog eller drikke en øl med kollegaerne. Der bliver naturligvis gratis WiFi på hele hotellet. Overfor hotellet ligger et af Q-Parks parkeringshuse.

Fakta - Zleep Hotels

Zleep Hotels er en innovativ virksomhed, der er i stor fremgang. Det er en virksomhed med noget på hjertet. Visionen er netop at tilbyde et prisvenligt kvalitetsprodukt. Hotelkæden består i dag af 9 hoteller i Danmark. Yderligere 2 hoteller er allerede offentliggjort. Målet er at operere 20 hoteller i 2020. For at kunne realisere det mål, skal Zleep Hotels kunne bevise sine kompetencer for at fremstå som en attraktiv franchisegiver, samarbejdspartner og investering. Læs mere om Zleep Hotels.

Zleep Hotels i tal

• Etableret i 2003