Educatius erbjuder gratis förberedande Global Skills Prep Camp för att främja tonåringars utveckling

Press release -

Onlinekursen, som värderas till 600 euro, kommer att vara tillgängligt gratis för alla nya sökande till utbytesprogram i januari 2024.

Gôteborg, 02.01.24 – För att främja tonåringars framtida framgångar erbjuder Educatius, en ledande organisation inom internationella studentutbytesprogram, sitt unika Global Skills onlineprogram gratis till alla nya utbytesstudenter som registrerar sig i januari. Kursen värderas till 600 euro och syftar till att förse utbytesstudenter med viktiga färdigheter för att navigera i en snabbt föränderlig framtid.

Global Skills Prep Camp är en onlinekurs som är utformad för att främja viktiga "mjuka färdigheter" som kulturell medvetenhet, kritiskt tänkande, att arbeta etiskt med AI-verktyg och självförtroende när det gäller att tala engelska. Dessa färdigheter blir alltmer erkända som avgörande för personlig och yrkesmässig framgång, ofta förbisedda i traditionell utbildning men avgörande i dagens sammanlänkade värld.

Enligt World Economic Forum kommer sociala färdigheter som övertalningsförmåga, emotionell intelligens och förmåga att samarbeta med andra att vara mer efterfrågade än tekniska färdigheter i många branscher 2025. En LinkedIn-undersökning (2019 Global Talent Trends Report) visade också att över 90 % av de som arbetar med rekrytering anser att så kallade mjuka färdigheter är lika viktiga eller viktigare än tekniska färdigheter när de fattar anställningsbeslut.

"Educatius har åtagit sig att förbereda utbytesstudenter för en framtid där globala färdigheter är lika viktiga som akademiska kunskaper", säger Julia Zhou, Director Educatius Nordic. "Genom att erbjuda vårt Global Skills Prep Camp gratis vill vi ge internationella studenter en omfattande inlärningsupplevelse som går utöver traditionell utbildning och utrustar dem med de färdigheter de behöver för att lyckas på den globala arenan."

Global Skills Prep Camp genomförs i en rolig, interaktiv engelsk miljö, vilket gör det till en idealisk plattform för studenter att lära sig och växa, samtidigt som de utvecklar kritisk digital kompetens. Detta initiativ kompletterar Educatius pågående åtagande att tillhandahålla högkvalitativa high school-program utomlands för internationella studenter.

Categories

Med 20 års erfarenhet och kontor i 22 länder är Educatius den största organisationen som ägnar sig åt akademiska utbytesprogram utomlands. Varje år ser Educatius till att över 8 000 internationella elever på gymnasieprogram i USA, Storbritannien, Irland, Europa, Australien och Kanada lyckas, samt att värdfamiljer och våra partners får en enastående upplevelse. Dessutom bidrar Educatius till att förbättra tillgången till utbildning genom sitt stöd till Aiducatius, som gynnar studenter i Tanzania, Gambia, Brasilien och Ecuador.

Unlock the world. Study abroad.

As a leading provider of international exchange programs, Educatius boasts 20 years of experience and is the largest organization dedicated to academic high school programs abroad.

Educatius
Kungsportsavenyen 32