Educatius lanserar tävlingen Community Impact Fund för att stärka globala ungdomar

(Göteborg, 5 mars) För att fira den transformativa kraften i internationell utbildning har Educatius tillkännagett lanseringen av sin Community Impact Fund-tävling, som utmanar unga sinnen att inspireras globalt och agera lokalt. Denna tävling är en öppen uppmaning till Educatius internationella utbytesstudenter och alumner att utnyttja sin unika gränsöverskridande utbildning och föreslå innovativa projekt som kan göra en konkret skillnad i sina samhällen.

En vision för förändring

Educatius Community Impact Fund Competition är inte bara en tävling, det är en plattform för handling. Den uppmanar unga deltagare att drömma stort och lämna in förslag som kan göra en positiv skillnad - inspirerade av deras internationella utbyteserfarenheter från gymnasiet. Oavsett om det handlar om att rusta upp en lokal park, starta ett utbildningsprogram för utsatta barn eller gå i spetsen för ett återvinningsinitiativ - målet är att tända en gnista som lyser upp vägen för andra att följa och omvandla drömmar om en bättre värld till handlingskraftiga planer.

Mekaniken bakom att göra skillnad

Från den 1 mars till den 31 mars 2024 uppmanar Educatius sina studenter och alumner att skicka in sina förslag online för att vinna bidraget på 5 000 USD. Tävlingen söker idéer som inte bara är inspirerade av deltagarnas gymnasieerfarenheter utomlands, utan som också visar en plan för att använda bidraget för att nå framgång. En internationell jury kommer att granska bidragen och välja ut tre finalister som får delta i ett Global Skills Prep Camp online. I slutändan väljs en vinnare som får stipendiet och mentorskapet, vilket aktiverar kraften hos ungdomar och internationell utbildning för att främja samhällspåverkan.

Bortom det akademiska: Att forma globala medborgare

Educatius uppdrag sträcker sig långt bortom klassrummet. Organisationen är dedikerad till att fostra globala medborgare som är rustade för att ta itu med världens utmaningar. Deltagare i Educatius gymnasieprogram utomlands får globala perspektiv, akademiska fördelar, möjligheter till kulturellt utbyte och personliga erfarenheter som tillsammans förbereder dem för att bli morgondagens förändringsaktörer.

Gå med i rörelsen

Educatius uppmanar unga visionärer att ansöka till Community Impact Fund Competition. Det är en möjlighet att inte bara påverka utan också att påbörja en resa med personlig och social omvandling. Världen väntar på nya idéer och passionerade åtgärder - och det börjar med våra ungdomar.

För mer information om hur du ansöker, besök Educatius officiella tävlingssida. Säg ja till att göra en positiv inverkan!

Med 20 års erfarenhet och kontor i 22 länder är Educatius den största organisationen som ägnar sig åt akademiska utbytesprogram utomlands. Varje år ser Educatius till att över 8 000 internationella elever på gymnasieprogram i USA, Storbritannien, Irland, Europa, Australien och Kanada lyckas, samt att värdfamiljer och våra partners får en enastående upplevelse. Dessutom bidrar Educatius till att förbättra tillgången till utbildning genom sitt stöd till Aiducatius, som gynnar studenter i Tanzania, Gambia, Brasilien och Ecuador.