Ericsson og Kiona udgiver rapport om, hvordan IoT møder ejendomssektoren for at bekæmpe de stigende energiomkostninger

• Ericsson og Kiona arbejder på at øge digitaliseringen af bygningsstyringen med det mål at reducere unødvendigt energiforbrug og CO2-udledning i byggesektoren, hvor 75 % af bygningerne i Europa i dag ikke er energieffektive.
  • Rapporten undersøger værdien af mobil IoT til energistyring og optimering af intelligente bygninger.

Med henblik på den nuværende energikrise ønskede Ericsson, Kiona og Arthur D. Little at undersøge forretningsværdien og klimapåvirkningen af IoT-aktiveret bygningsstyring.

Rapporten Connected Buildings Energy Management understreger behovet for at overvåge, styre og optimere energiforbruget – så bygningsejerne kan reducere energiomkostningerne og CO2-udledningen og samtidig øge deres ejendomsværdi.

Rapporten fremhæver værdien af tilsluttede bygninger for de vigtigste målgrupper fra bygningsejere til facilitetsadministratorer og miljøet generelt. Gennem IoT-tilslutning kan en bygnings ejendomsværdi øges, og der opnås mere målbare besparelser på baggrund af et reduktionspotentiale på 10 % i årlige energiomkostninger, der kommer fra justering af parametre for varmesystemer i henhold til de individuelle lokale forhold for den enkelte bygning, dens energimæssige ydeevne og det forventede varmebehov. Rapporten har en specifik værdiberegner til energistyring, der kan estimere besparelser og effektivitetsgevinster baseret på energipriser og andre faktorer. 36 % af CO2-udledningen i EU kommer fra byggesektoren, og effekten af en reduktion i energiforbruget er derfor afgørende for at afhjælpe den aktuelle energikrise i Europa samt effekten af de klimaændringer, der påvirker hele verden.

Det er nødvendig med en hurtig ændring af traditionelle bygninger til IoT-tilsluttede intelligente bygninger på grund af global urbanisering, stigende energipriser og et øget behov for digital styring. Ved at aktivere mobil tilslutning kan ejendomsadministratorerne – gennem Kiona – optimere energiforbruget og håndtere potentielle problemer, inden de bliver rigtig dyre.

Kionas vision er at forhindre unødvendigt energiforbrug og CO2-udledning i de over 55.000 erhvervs-, industri-, beboelses- og offentlige faciliteter i virksomhedens nuværende ejendomsadministrationsportefølje. Virksomheden hjælper ejendomssektoren med at nå deres økonomiske og bæredygtighedsmæssige mål ved at digitalisere nye og gamle bygninger, og over 5.500 bygninger bruger mobil tilslutning fra Ericsson IoT Accelerator.

Ericsson IoT Accelerator giver komplet synlighed og kontrol over den mobile opkobling for alle IoT-enheder i hele deres levetid, uanset hvor de er placeret. Disse egenskaber er afgørende for at levere energistyring og -optimering til intelligente, tilsluttede bygninger. Ved at levere brugervenlig teknologi sammen med Ericssons IoT-tilslutningsløsninger gør Kiona det muligt for ejendomsadministratorer at indsamle bygningsdata gennem integrerede sensorer, der kan bruges til at træffe kvalificerede beslutninger og styre bygningen uden at skulle være på stedet.

Jens Erler, IoT Client Principal, Technology and Emerging Business, Ericsson, siger: “Implementeringen af mobil IoT-tilslutning i hele boligsektoren er en fordel for markeder i hele verden i form af lavere energiforbrug og andre driftsomkostninger samt større ejendomsværdi og tilfredshed hos lejerne. Selvom de præcise fordele ved tilsluttet energistyring og -optimering varierer fra land til land, har mindre energiforbrug økonomiske og miljømæssige fordele for alle.”

“Vi er klar over de udfordringer, som boligsektoren står over for i forbindelse med energistyring og stigende ejendomsværdi i hele Nordeuropa og derudover. Gennem vores uafhængige løsninger og supporttjenester ønsker Kiona at lette presset og skabe et fælles digitalt økosystem ved at tilslutte ejendomsadministratorerne til deres bygninger via fjernbetjening,” siger Viktor Vitell, CMO hos Kiona.

BEMÆRKNINGER TIL REDAKTØRER:

FØLG OS:

Abonner på Kionas nyhedsbrev på kiona.com

Hvis du har spørgsmål, bedes du kontakte:

Viktor Vitell, Chief Marketing Officer, Kiona – viktor.vitell@kiona.com

Kiona - We futurize the property ecosystem.

Kiona
Leirfossvegen 27