Kiona er åben, fleksibel og uafhængig

Virksomhederne bag IWMAC, Energinet, Web Port og Edge har i dag lanceret sig under ét navn: Kiona. Nu sigter de mod at optimere ressourceeffektiviteten gennem overvågning, styring og optimering af energiforbruget.

"Kiona er hele pakken. Ved at kombinere de fire selvstændige løsninger, der samtidig supplerer hinanden, kan vi tilbyde vores kunder den bedste platform. Samtidig muliggør det et hurtigere innovationstempo, der gavner både kunder og partnere," siger Trond-Øystein Bjørnnes, CEO i Kiona.

Omkring 55.000 erhvervs-, industri-, bolig- og offentlige bygninger og 3.000 dagligvarebutikker i Nordeuropa er allerede daglige brugere af en Kiona-løsning for at spare energi, sikre effektiv drift og kunne rapportere om deres miljøarbejde.

Inden for køleløsninger er virksomheden allerede markedsleder i Skandinavien og fortsætter med at investere fuldt ud i fremtidsorienteret teknologi og løsninger inden for dette område.

"Kombinationen af produkter, løsninger og mennesker gør os stærkere, hurtigere og bedre. For os var dette på mange måder den sidste brik, der manglede i puslespillet. Nu kan vi tilbyde komplette løsninger, fra færdige opsætninger til dataintegration til overvågning, avanceret optimering og rapportering," fortsætter Bjørnnes.

Trond-Øystein Bjørnnes, CEO i Kiona.
Han tilføjer, at dette er muligt med den åbne, fleksible og brugervenlige proptech-platform, der kan skræddersys til kundens behov, uanset bygningstype. Det gør de hovedsageligt ved at digitalisere den eksisterende teknologi i bygningen, så kunderne kan undgå dyre udskiftninger.

Med prognoser, der viser, at så meget som 95 % af den nuværende bygningsmasse stadig vil være i brug om 50 år, vil optimering af energiforbruget i denne sektor spille en central rolle for at nå EU's mål om at reducere drivhusgasemissionerne med 55 % inden 2030.

"I næsten 20 år har vi hjulpet store ejendomsejere og små dagligvarebutikker med at få deres teknologi til at fungere bedre og yde lidt mere. Nu er tiden inde til, at vi også udfordrer os selv," konkluderer Bjørnnes.

Om Kiona

Det nye selskab er en førende SaaS-virksomhed med en vision om at hjælpe i kampen mod klimaforandringer ved at tilbyde den smarteste og mest omkostningseffektive proptech-platform på markedet. I dag har de 135 medarbejdere i otte lande og 200+ partnere i hele Europa.

Gennem innovativ teknologi, der overvåger, styrer og optimerer både energiforbrug og virksomheder, vil Europas eksisterende bygningsmasse nu være en del af løsningen til fremtiden.

www.kiona.com

• Energy issues