Kiona og REMA 1000 underskriver central rammeaftale for Energy Management i Danmark.

København, 2024-01-31 - Kiona, en førende leverandør af åbne, fleksible og uafhængige PropTech-løsninger, og REMA Distribution Danmark A/S, et stort detailbrand med 375 butikker i hele Danmark, har underskrevet en central rammeaftale, der skal muliggøre og højne standarderne for energistyring i REMA Distributionscentre i Danmark. Den nye aftale fremmer bæredygtig praksis og energieffektivitet på tværs af REMA Distributions aktiviteter i landet.

Partnerskabet mellem Kiona og REMA Distribution er et vigtigt initiativ i begge virksomheders bestræbelser på at gøre bygninger til en del af fremtidens løsninger, på vejen mod et mere bæredygtigt samfund. Den centrale rammeaftale omfatter en omfattende tilgang til energistyring, der inkorporerer banebrydende teknologier, datadrevet indsigt og en fælles forpligtelse til at reducere CO2-fodaftryk.

De vigtigste elementer i aftalen omfatter:

Et åbent, fleksibelt og uafhængigt EMS-system: Kiona EMS (Energy Management System) er en åben platform, der er designet til at forbinde og integrere med ethvert andet system eller platform, så partnere og slutkunder kan vælge, hvilke løsninger de vil bruge i deres økosystem.

Kiona EMS: REMA Distribution vil implementere Kiona EMS-platformen, et markedsledende Energy Management System til energi-, affald- og miljørapportering, certificeret i henhold til ISO50001- og ISO14001-standarderne. Platformen er designet til bygningsejere og industrien. En brugervenlig, tilpasningsdygtig og yderst konfigurerbar platform giver et komplet overblik over energidata, forbrug og effektivitet, som nu vil blive implementeret på REMA Distributionscentre i Danmark.

Datadrevet indsigt: Kionas avancerede analysefunktioner vil give REMA Distribution datadrevet indsigt i energiforbrugsmønstre, hvilket muliggør målrettede strategier til at reducere energiforbruget og miljøpåvirkningen.

Kontinuerlig forbedring: Den centrale rammeaftale etablerer en forpligtelse til løbende samarbejde og konstant forbedring, hvilket fremmer et dynamisk partnerskab til at være på forkant med bæredygtig energipraksis.

Søren Zilstorff, Teknisk chef i REMA 1000, udtaler: "Dette partnerskab med Kiona stemmer overens med vores værdier. Vi mener, at virksomheder har en afgørende rolle i opbygningen af en mere bæredygtig fremtid, og dette samarbejde understreger vores engagement i dette. Vi er imponerede over Kionas EMS-platform, som passer godt til vores behov. Den åbne platform giver os mulighed for at forbinde forskellige brikker i vores puslespil til Kiona EMS, og dermed skræddersy platformen efter vores behov."

"Vi er begejstrede for at samarbejde med REMA Distribution om dette projekt. Ved at kombinere Kionas ekspertise inden for bæredygtige energiløsninger med REMA Distributions engagement i at forbedre deres energistyring og -rapportering, sigter vi mod at sætte nye standarder for energistyring i Danmark og bidrage til branchens bredere bæredygtighedsmål, ved gøre bygninger til en del af løsningen", siger Claus Johansen, Head of Business hos Kiona Danmark.

Hvis du har spørgsmål, bedes du kontakte:

Claus Johansen, Head of Business, Kiona Danmark A/S, +45 828 29 000, claus.johansen@kiona.com
Søren Zilstorff, Teknisk chef, Rema 1000 Danmark A/S, +45 239 65 859, szd@rema1000.dk

Pressekontakt:

Viktor Vitell, CMO, Kiona, +46 731 577 394, viktor.vitell@kiona.com

Kiona er en førende SaaS-virksomhed med en vision om at gøre en stor forskel i kampen mod klimaforandringer ved at tilbyde den smarteste og mest omkostningseffektive proptech-platform på markedet. Virksomheden gør det muligt for bygningsejere og andre interessenter at nå deres økonomiske og bæredygtige mål gennem digitalisering af nye og gamle bygninger og deres varme-, køle-, ventilations- og kølesystemer. Med kontorer i syv lande og 136 kolleger forbinder Kiona i øjeblikket over 55.000 kommercielle, industrielle, bolig- og offentlige bygninger samt 3.000 dagligvarebutikker i Europa. Gennem en innovativ platform, der overvåger, styrer og optimerer både energiforbrug og organisationer, kan Europas eksisterende bygninger nu blive en del af løsningen for fremtiden. www.kiona.com

Filip Lagerlöf

Press contact Marketing Operations Manager Global +46 768 507 392 LinkedIn
Claus Johansen

Head of Business, Kiona Danmark A/S +45 828 29 000 LinkedIn

Kiona - We futurize the property ecosystem.

Kiona
Leirfossvegen 27