Kiona on avoin, joustava ja itsenäinen

IWMAC-, Energinet-, Web Port- ja Edge-tuotteiden takana olevat yritykset tunnetaan nyt yhdellä nimellä: Kiona. Yhdessä ne pyrkivät optimoimaan resurssitehokkuuden seurannalla, ohjauksella ja energiankulutuksen optimoinnilla.

"Kionassa on kaikki. Neljän itsenäisen ja toisiaan täydentävän ratkaisun yhdistäminen tarkoittaa, että voimme tarjota asiakkaillemme parhaan alustan. Samalla se mahdollistaa nopeamman innovaatiotahdin, joka on eduksi sekä asiakkaille että kumppaneille", sanoo Kionan toimitusjohtaja Trond-Øystein Bjørnnes.

Noin 55 000 liike-, teollisuus-, asuin- ja julkista kiinteistöä ja 3 000 elintarvikemyymälää Pohjois-Euroopassa käyttää jo päivittäin Kionan ratkaisua energian säästämiseen, tehokkaan toiminnan varmistamiseen ja ympäristötyön raportoimiseen.

Jäähdytysratkaisuissa yhtiö on jo markkinajohtaja Skandinaviassa ja panostaa edelleen voimakkaasti alan tulevaisuuteen suuntautuneeseen teknologiaan ja ratkaisuihin.

"Oikeiden tuotteiden, ratkaisujen ja ihmisten yhdistelmä tekee meistä vahvempia, nopeampia ja parempia. Meille tässä on monella tapaa kyse siitä, että puuttuva palanen on löytynyt. Nyt pystymme tarjoamaan kokonaisvaltaisia pakettiratkaisuja datan integrointiin, valvontaan, edistyneeseen optimointiin ja raportointiin", Bjørnnes jatkaa.

Kionan toimitusjohtaja Trond-Øystein Bjørnnes.

Hän korostaa tämän olevan mahdollista avoimen, joustavan ja käyttäjäystävällisen proptech-alustan ansiosta, jota voidaan mukauttaa asiakkaan tarpeisiin kaikenlaisiin kiinteistöihin. Tämä tehdään pääasiassa digitoimalla rakennuksessa jo olevaa tekniikkaa, jotta asiakkaat välttäisivät kalliit teknologiainvestoinnit.

Koska ennusteiden mukaan jopa 95 prosenttia nykyisestä rakennuskannasta on edelleen käytössä 50 vuoden kuluttua, alan energiankulutuksen optimoinnilla on keskeinen rooli EU:n tavoitteissa vähentää kasvihuonekaasupäästöjä 55 prosenttia vuoteen 2030 mennessä.

"Lähes 20 vuoden ajan olemme auttaneet niin suuria kiinteistönomistajia kuin pieniä ruokakauppoja hyödyntämään teknologiaansa paremmin ja saaman siitä enemmän irti. Nyt meidän on aika haastaa myös itsemme", Bjørnnes päättää.

Tietoa Kionasta

Uusi yhtiö on johtava SaaS-yritys, jonka visiona on auttaa ilmastonmuutoksen torjunnassa tarjoamalla markkinoiden älykkäimmän ja kustannustehokkaimman proptech-alustan. Tällä hetkellä yritys työllistää 135 työntekijää kahdeksassa maassa, ja sillä on yli 200 kumppania ympäri Eurooppaa.

Innovatiivisen teknologian avulla, joka seuraa, valvoo ja optimoi sekä energiankäyttöä että organisaatioita, Euroopan nykyinen rakennuskanta voidaan ottaa osaksi tulevaisuuden ratkaisua.

www.kiona.com

• Energy issues

Kiona is a leading SaaS company with the vision to make a big impact in the fight against climate change by offering the smartest and most cost-effective proptech platform on the market. The company enables building owners and other stakeholders to achieve their financial and sustainability goals through the digitalization of new and old buildings and their heating, cooling, ventilation, and refrigeration systems. With offices in seven countries and 136 colleagues, Kiona currently connects over 55,000 commercial, industrial, residential, and public buildings and 3,000 grocery stores in Europe. Through an innovative platform that monitors, controls, and optimizes both energy use and organizations, Europe's existing buildings can now become part of the solution for the future. www.kiona.com

Filip Lagerlöf