Nimitysuutinen: Mari Renlund ja Ekaterina Chudova AbbVien johtoryhmään

AbbVien Suomen johtoryhmä vahvistuu kahdella jäsenellä. Proviisori Mari Renlund on nimitetty AbbVien Market Access Directoriksi ja MBA, MA Ekaterina Chudova immunologian Business Unit Directoriksi 1.5.2017 alkaen.

Sekä Mari että Ekaterina ovat molemmat työskennelleet pitkään lääketeollisuuden parissa. Mari siirtyi AbbVielle lääkeyritys Janssen-Cilag Oy:stä, jossa hän työskenteli muun muassa useissa Market Access -ja Public Affairs –tehtävissä.

Ekaterina on tehnyt pitkän ja kansainvälisen uran AbbViella. Hän aloitti työskentelyn Yhdysvalloissa vuonna 2002 Abbottilla, josta AbbVie eriytyi vuonna 2013. Ennen Suomeen muuttoaan Ekaterina on työskennellyt AbbViella ja Abbottilla Ruotsissa, Ranskassa ja Yhdysvalloissa monipuolisissa asiantuntijatehtävissä muun muassa immunologian liiketoiminta-alueen päällikkönä, tuotepäällikkönä ja markkinointipäällikkönä.

• Sekä Mari että Ekaterina omaavat molemmat pitkän kokemuksen lääketeollisuudesta ja sen toimintaympäristöstä. Olemme iloisia, että saamme heidän strategisen osaamisensa osaksi AbbVien Suomen johtoryhmää, sanoo AbbVien henkilöstöjohtaja Reeta Heino

• nimitysuutinen
  • nimitys