​Adlibriksen kasvuvauhti hurjaa – uudet tuotealat lyöneet läpi!

Pohjoismaiden suurin verkkokirjakauppa, Adlibris, jatkaa vahvaa kasvuaan Suomessa. Yhtiön myynti kohosi vuoden kolmen ensimmäisen kuukauden aikana yli 25 prosenttia edellisvuodesta. Kirjoja myytiin 16 prosenttia viime vuotta enemmän, mutta erityisen paljon kasvua siivittivät yhtiön muut tuotteet, joille kertyi nousua yli 300 prosenttia.

– Kirjamyynti on vahva kivijalkamme, mutta verkkokauppamme muut tuoteryhmät ovat nostamassa entistä vahvemmin päätään, kertoo Adlibriksen markkinointipäällikkö Marjut Määttä. – Varsinkin lankojen myyjänä olemme saavuttaneet huikeaa nousua. Tämän vuoden alussa myimme lankoja 400 prosenttia enemmän kuin vuotta aiemmin. Eniten myymme omia Create with Adlibris -lankojamme, Drops Design -lankoja sekä Novitaa, Määttä toteaa.

Adlibris käynnistää huhtikuussa mittavan TV-mainoskampanjan, jonka teemana on lukemiseen koukuttuminen. MTV, SUB ja AVA -kanavilla näkyvässä kampanjassa nainen on niin keskittynyt lukemiseen, ettei huomaa aiheuttavansa suurta tuhoa TV-studiossa. Spotin on suunnitellut mainostoimisto Valve.

– Äitienpäivä on kirjamyynnille yksi vuoden tärkeistä ajankohdista ja haluamme kampanjallamme korostaa naisten vahvaa lukuinnostusta sekä kirjojen koukuttavaa vaikutusta. Kaiken kaikkiaan tavoittelemme tänä vuonna aiempaakin vahvempaa kasvua ja laajennamme valikoimaamme kattamaan yhä uusia tuoteryhmiä, Marjut Määttä kertoo.

• Kirjallisuus

• adlibris
  • kirja
  • kirjallisuus
  • uudet verkkosivut
  • verkko
  • verkkokauppa
  • verkkoliiketoiminta
  • tv-mainonta
  • tv-mainos

Bonnier-konserniin kuuluva Adlibris on Pohjoismaiden suurin verkkokirjakauppa. Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa toimivalla Adlibriksellä on yhteensä lähes 1,7 miljoonaa aktiivista asiakasta. Kirjojen lisäksi Adlibriksen valikoimaan kuuluvat toimistotarvikkeet, askartelu- ja käsityötuotteet sekä lelut ja lastentarvikkeet. Adlibris-konsernin liikevaihto on lähes 1,8 miljardia kruunua. Konserniin kuuluu noin 200 työntekijää.