Adlibriksen uusi TV-mainoskonsepti vie jääkiekkoilijat kirjojen pariin!

Pohjoismaiden suurin verkkokirjakauppa, Adlibris, käynnistää uudenlaisen TV-mainoskonseptin. Torstaina 27. lokakuuta MTV-kanavalla alkavassa Jäähy-nimisessä kampanjassa jääkiekkoilijalla on kiire jäähylle, jotta hän pääsee takaisin kirjojen pariin. Jäähyn on suunnitellut mainostoimisto Valve, ja sen on ohjannut Markus Virpiö.

– Uuden TV-mainoksemme pääsanoma on se, että kirja vie mukanaan. Olkoot kyseessä kuka tahansa, vaikkapa huipputason urheilija, kertoo Adlibriksen markkinointipäällikkö Marjut Määttä. – Olemme aiemmin keskittyneet erityisesti taktiseen TV-mainontaan, jossa pääosassa ovat olleet laadukkaat tuotteet ja edulliset hinnat. Nyt haluamme tuoda mukaan myös tunnetta, viihdettä ja toimintaa.

Adlibris on Suomen tunnetuin verkkokirjakauppa. Taloustutkimuksen Suomi tänään -tutkimuksen mukaan Adlibriksen tunnettuus on kasvanut vuosien 2014-2016 aikana 16 prosentista 59 prosenttiin. Tällä hetkellä Adlibris on ykkönen kaikissa kolmessa osa-alueessa, eli kokonaistunnettuudessa, kokonaismielikuvassa sekä mielikuvatekijöissä.

Myös Adlibriksen tulostahti Suomessa on ollut vahvaa. Yhtiön liikevaihto oli viime vuonna 18,5 miljoonaa euroa, ja se kasvanut viimeisen kolmen vuoden aikana huimaa vauhtia, kaikkiaan 211 prosenttia. Kasvu on jatkunut kovana myös kuluvana vuonna, kun liikevaihto on nousut tammi-syyskuussa lähes 30 prosenttia. Kirjamyynti on kehittynyt voimakkaasti kaikilla osa-alueilla, niin tietokirjoissa, kaunokirjallisuudessa kuin lastenkirjoissa.

– Tavoittelemme myös tänä vuonna vahvaa kasvua. Uudistuva TV-mainontammekaan ei jää tähän, vaan joulumarkkinoille on luvassa jälleen uudenlainen kampanja, kertoo markkinointipäällikkö Määttä.

Jäähy-TV-mainos on katsottavissa tästä.

• Kirjallisuus

• kirjakauppa
  • kirja
  • adlibris
  • verkkoliiketoiminta
  • verkkokauppa
  • verkko
  • kirjallisuus

Bonnier-konserniin kuuluva Adlibris on Pohjoismaiden suurin verkkokirjakauppa. Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa toimivalla Adlibriksellä on yhteensä lähes 1,5 miljoonaa aktiivista asiakasta. Kirjojen lisäksi Adlibriksen valikoimaan kuuluvat toimistotarvikkeet, askartelu- ja käsityötuotteet sekä lelut ja lastentarvikkeet. Adlibris-konsernin liikevaihto on lähes 1,5 miljardia kruunua. Konserniin kuuluu noin 200 työntekijää.

Elias Vieglins

Lehdistön yhteyshenkilö PR Manager +46735099347