​Adlibris kasvanut huimasti – myös selkeästi tunnetuin verkkokirjakauppa

Lehdistötiedote   •   Kesä 03, 2016 10:30 EEST

Pohjoismaiden suurimman verkkokirjakaupan, Adlibriksen, liikevaihto on kasvanut viimeisen kolmen vuoden aikana jopa 211 prosenttia, mikä nosti verkkokirjakaupan Kauppalehden juuri julkaistussa listauksessa kymmenen nopeiten kasvaneen eteläsuomalaisen yrityksen joukkoon. Viime vuonna yhtiön liikevaihto oli 18,5 miljoonaa euroa.

Adlibris on myös selkeästi tunnetuin verkkokirjakauppa. Taloustutkimuksen tuoreen Suomi tänään -tutkimuksen mukaan Adribris on ykkönen kaikissa kolmessa osa-alueessa, eli kokonaistunnettuudessa, kokonaismielikuvassa sekä mielikuvatekijöissä.

– Olemme määrätietoisesti panostaneet asiakaspalvelun laatuun, toimitusten nopeuteen sekä monikavaiseen markkinointiin, mikä on nyt tuottanut tulosta, kertoo Adlibris Finlandin toimitusjohtaja Marjo Tuomikoski.

Adlibriksen kirjamyynti on kehittynyt Suomessa voimakkaasti kaikilla osa-alueilla, niin tietokirjoissa, kaunokirjallisuudessa kuin lastenkirjoissa.

– Tavoittelemme myös tänä vuonna vahvaa kasvua ja laajennamme valikoimaamme kattamaan yhä uusia tuoteryhmiä, toteaa toimitusjohtaja Tuomikoski.

Bonnier-konserniin kuuluva Adlibris on Pohjoismaiden suurin verkkokirjakauppa. Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa toimivalla Adlibriksellä on yhteensä lähes 1,5 miljoonaa aktiivista asiakasta. Kirjojen lisäksi Adlibriksen valikoimaan kuuluvat toimistotarvikkeet, askartelu- ja käsityötuuotteet sekä lelut ja lastentarvikkeet. Adlibris-konsernin liikevaihto on lähes 1,5 miljardia kruunua. Konserniin kuuluu noin 200 työntekijää.

Kommentit (0)

Kommentti

Lähettämällä kommentin suostut siihen, että henkilötietojasi käsitellään Mynewsdeskin tietosuojakäytännön mukaisesti.