Kuva: Asuntosäätiö

Aren ja Asuntosäätiö Asumisoikeus Oy:n yhteistyö laajeni

Aren ja Asuntosäätiö Asumisoikeus Oy:n (Asokodit) pitkäaikainen yhteistyö laajeni 1.1.2021 alkaen kattamaan koko Suomen alueen. Are tekee Asuntosäätiölle LVISA-teknistä huoltoa sekä korjauksia. Lisäksi Are suorittaa joillakin paikkakunnilla asuntojen sisäisiä putki- ja sähkökorjaustöitä, sammutinhuoltoja ja uudiskohteiden takuutarkastuksia sekä erillisiä projekteja.

Asuntosäätiön visiona on tarjota parasta asumista elämän eri vaiheisiin. Tuotevalikoimasta löytyy asumisoikeus-, vuokra- ja omistusasuntoja. Kaiken toiminnan ytimessä on vastuullisuus ja yleishyödyllisyys. Asuntosäätiö tarjoaakin lähes 18 000 kotia 31 paikkakunnalla Suomessa. Are toimii valtakunnallisesti kaikissa Asuntosäätiön kohteissa, joita on yhteensä 664 eri kiinteistöä.

Asuntosäätiö on ollut tyytyväinen sekä Aren toimintaan että kehitykseen: yhteistyö on jatkunut jo vuodesta 2009. Kokemus hyvästä palvelusta, Aren toiminnan laatu sekä ja ymmärrys asiakkaan tavoitteiden mukaisesta toimimisesta olivat avaimia sopimuksen laajentumiselle.

- Yhteistyö on alkanut jo vuonna 2009 ja toimintaa on kehitetty vuosien aikana aktiivisten yhteyshenkilöiden ja asentajien toimesta. Tämä on taannut asukkaillemme tasaiset olosuhteet, koska teknisiin laitteisiin ei ole tullut toimintahäiriöitä. Uudenmaan alueella tekninen huolto siirtyy vuonna 2021 Open Book-malliin ja tässä Asuntosäätiö kokee, että Arella on parhaimmat edellytykset kehittää toimintaa ko. sopimus kauden aikana, kertoo kiinteistöpäällikkö Teemu Jalomäki Asuntosäätiöstä.

Paikkakunnasta riippuen Asuntosäätiön kohteissa työskentelee yhdestä kuuteen arelaista päivittäin. Open Book-sopimuksessa työskentelee päivittäin kolme arelaista. Arelaisten mukaan kohteissa työskentelyyn tuo hyvän lisän se, että töiden tilaajalla on halua pitää kiinteistöt kunnossa.

- Asuinkiinteistöissä työskenneltäessä täytyy muistaa, että olemme asiakkaiden kodeissa. Toisinaan aikataulujen yhteensovittaminen haastaa töiden suorittamista, jos asiakas haluaa esimerkiksi olla paikan päällä työsuorituksen aikana. Yleensä näistäkin yhteensovituksista selvitään mutkattomasti ammattitaitoisella ja joustavalla palveluasenteella, Aren palvelupäällikkö Timo Vilokkinen summaa.

Lisätietoa:
Are Oy, palvelupäällikkö Timo Vilokkinen, p. 040 300 5100, timo.vilokkinen@are.fi