Are toteuttaa REDIn Majakan putkityöt

Are ja SRV ovat sopineet Helsingin Kalasatamaan rakennettavan REDIn Majakka-asuinrakennuksen putkitöistä. Sopimuksen arvo on 2,5 milj. €.

35-kerroksinen Majakka on valmistuessaan keväällä 2019 Suomen korkein asuintornitalo, ja siinä on 282 asuntoa. Majakan asunnot sijaitsevat kauppakeskus REDIn päällä.

”REDIn ensimmäisenä valmistuva asuintorni, Majakka, on putkiurakan kannalta normaalia kerrostalohanketta haastavampi johtuen korkeuden mukanaan tuomista teknisistä ratkaisuista”, sanoo Timo Kekkonen, talotekniikkapäällikkö SRV:ltä.

”On hienoa, että olemme päässeet mukaan rakentamaan tätä Helsingin uutta maamerkkiä. Kohteen korkeus ja siitä johtuvat logistiset haasteet tekevät työmaasta erityisen mielenkiintoisen”, sanoo aluepäällikkö Ari Salminen Aresta.

Linkit:
REDI
Aren LVI-palvelut

Are Oy, Ari Salminen, aluepäällikkö, puh. 0400 438 830, ari.salminen@are.fi
SRV, Timo Kekkonen, talotekniikkapäällikkö, puh. 040 075 1707, timo.kekkonen@srv.fi

Are on Suomen suurin talotekniikkatalo. Koko elinkaaren kattavat talotekniikkaurakoinnin ja kiinteistön ylläpidon palvelut takaavat asiakkaidemme tilojen energiatehokkuuden ja miellyttävät sisäolosuhteet.
Panostamme erityisesti älykkääseen tekniseen ylläpitoon ja kehittämäämme Are Sensus -matalaenergiajärjestelmään. Yli 100-vuotias Are-konserni työllistää noin 2 800 henkilöä. Palvelemme asiakkaitamme 25 paikkakunnalla Suomessa ja lisäksi Venäjällä, Pietarissa.

REDI
SRV:n Helsingin Kalasatamaan toteuttama REDI muodostuu kantakaupungin suurimmasta kauppa- ja elämyskeskuksesta ja kahdeksasta tornitalosta. Keskuksen alla on 2 000 auton pysäköintilaitos, joka on niin tornien asukkaiden kuin kauppakeskuksen asiakkaidenkin käytössä. Suomen suurimman kaupunkirakentamisen hankkeen REDIn rakennustyöt käynnistyivät keväällä 2015 ja jatkuvat arvioiden mukaan aina vuoteen 2023 saakka. Lisätietoja: www.redi.fi ja www.srv.fi