Yksi ARE:n uusista huoltokohteista on Technopolis Asemakeskus, joka sijaitsee Tampereen keskustassa. (Kuva: Technopolis)

Technopolis ja ARE laajentavat kumppanuuttaan – yli kuusikymmentä kiinteistöä ARE:n hoitoon

Jaettujen työympäristöjen asiantuntija Technopolis ja talotekniikkayhtiö ARE ovat sopineet entistä laajemmasta kumppanuudesta Technopoliksen koko Suomen kiinteistöjen ylläpidosta ja huollossa. Yhteistyö jatkuu Oulussa ja lisäksi yhteistyö käynnistyy vuodenvaihteessa Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Tampereella. Laajentuva yhteistyö edistää Technopoliksen energiatehokkuustavoitteita, tilojen olosuhteista ja käyttäjätyytyväisyydestä tinkimättä.

Toimistojen käyttö on jatkuvassa murroksessa. Yritykset asettavat toimitiloilleen entistä kovempia vaatimuksia ympäristöystävällisyydestä, laadusta, tekniikasta ja joustavuudesta. Technopolis on tunnettu työympäristöistään, jotka tarjoavat käyttäjilleen enemmän kuin pelkkiä neliöitä ja joustavat käyttäjien tarpeiden mukaan. ARE tukee lupauksen toteutumista varmistamalla tekniikan toimivuuden.

”Lämmitystä, jäähdytystä, ilmanvaihtoa ja valaistusta säätelevällä talotekniikalla on iso merkitys ihmisten hyvinvointiin ja viihtyvyyteen. Technopoliksen kumppanina tehtävänämme ei ole pelkästään huoltaa tekniikkaa, vaan ennen kaikkea pitää huolta kiinteistön käyttäjien tyytyväisyydestä. Oulussa olemme saaneet aikaan hienoja tuloksia ja onnistuneet parantamaan käyttäjätyytyväisyyttä”, kertoo ARE:n avainasiakaspäällikkö Jussi Ala-Honkola.

Palvelut toteutetaan älykkään ylläpidon toimintamallilla, joka optimoi kiinteistön energiakulut, tehostaa kiinteistön hoitoa sekä parantaa olosuhteita. Kumppanuutta johdetaan tavoitteilla, jotka tähtäävät käyttäjätyytyväisyyteen ja energiatehokkuuteen.

”Edellytämme kumppaneiltamme vahvaa ammattitaitoa ja sitoutumista yhteisiin tavoitteisiin. Onnistumista myös mitataan ja seurataan läpinäkyvästi. Palkitsemme ARE:n kohdehenkilöstöä muun muassa energiatehokkuustavoitteiden saavuttamiseksi”, kertoo Ismo Myllymäki, Head of the Property Management, Technopolis.

Yhteisenä tavoitteena alan paras energiatehokkuus ja tyytyväisimmät käyttäjät

Technopolis tekee pitkäjänteistä työtä kiinteistöjensä energiankäytön ja energiatehokkuuden kehittämiseksi, mikä tukee yhtiön sitoumusta käyttää hiilineutraalia energiaa kaikissa rakennuksissaan vuoteen 2030 mennessä.

”Haluamme kiinteistöidemme olevan ihmisten, ympäristön ja yhteiskunnan resurssien käytön kannalta vastuullisia ja kestäviä. Yhteisenä tavoitteenamme on minimoida kiinteistöidemme hiilijalanjälki tinkimättä käyttäjien olosuhteista. Kokonaisvaltainen kiinteistöpalvelu tukee Technopoliksen tavoitetta tarjota ihmisten hyvinvointia tukevia, joustavia ja tehokkaita työympäristöjä”, kertoo Myllymäki.

Pääkaupunkiseudulla ja Tampereella yhdeksän Technopoliksen kiinteistön sydämessä sykkii ARE Sensus® -talotekniikkajärjestelmä. Sensus on ainoa järjestelmä, joka yhdistää lämmityksen, jäähdytyksen ja ilmanvaihdon huipputehokkaasti.

”Sensus on erittäin käyttäjäystävällinen, huomaamaton ja helposti muunneltava, joten se antaa erinomaiset edellytykset myös kiinteistön ylläpidolle. Sensus vähentää tuntuvasti ostoenergian tarvetta, sillä se kerää hukkalämmön talteen ja kierrättää sitä rakennuksen sisällä”, kertoo Ala-Honkola.

Technopoliksen ja ARE:n laajentunut yhteistyö alkaa 1.1.2023 kaikilla Technopoliksen kampuksilla Suomessa. Yhteistyö vahvistaa Technopoliksen asemaa Pohjois-Euroopan johtavana toimitilabrändinä varmistaen kiinteistöjen hyvinvoinnin nyt ja tulevaisuudessa.

Lisätietoa:
ARE, avainasiakaspäällikkö Jussi Ala-Honkola, jussi.ala-honkola@are.fi, p. 0400 257 658
Technopolis, Head of the Property Management Ismo Myllymäki, p. 040 774 8853

ARE on Suomessa perustettu perheyritys, jolla on yli sadan vuoden kokemus talotekniikasta. Tarjoamme ratkaisuja ja palveluita kiinteistön koko elinkaarelle aina uudiskohteiden talotekniikkaurakoinnista, ylläpitoon ja huoltoon, modernisointiin ja korjausrakentamiseen. Työskentelemme tiiviisti yhdessä asiakkaidemme kanssa löytääksemme parhaat ratkaisut, oli kyseessä sitten toimisto, kauppakeskus, hotelli, sairaala, asuinkiinteistö tai teollisuuslaitos. Panostamme älykkääseen talotekniikkaan, jolla varmistamme asiakkaillemme energiatehokkaat tilat ja tilojen loppukäyttäjille miellyttävät sisäolosuhteet, kustannustehokkaasti toteutettuina. ARE on osa Conficap-konsernia.