Break the Fight! BTF-Mahdollisuus kuulua - kuntapäättäjäkeskustelu 21.10.2020

Break the Fight! BTF- Mahdollisuus kuulua- hankkeen kuntapäättäjäkeskustelu ke 21.10.2020 klo 14-15 Teams-etäpalaverina, Helsinki – kanavan sähköiselllä alustalla.

BTF- Mahdollisuus kuulua- hankkeessa kehitetään uudenlaista eri toimialat risteävää taide- ja kulttuuripalvelua opetus-, nuoriso- ja kulttuuritoimiin. Keskustelua BTF-toiminnan juurrutusmahdollisuuksista.

• Arja Tiilin BTF-Mahdollisuus kuulua- hankkeen johtajan kysymyksiä liittyen BTF-toiminnan jatkoon ja sen rahoitukseen:
  • Millaisia toimintamahdollisuuksia tällaisella poikkisektorisella taide- ja kulttuuripalvelulla nähdään olevan olemassa?
  • Hyvinvointivaikutusten, osallistavuuden ja osallisuuden näkökulmat BTF-taide- ja kulttuuripalvelussa.
  • BTF- koulutuspalvelumallin jalkautus eri toimialoille. Millaisia mahdollisuuksia ja haasteita?
  • Tutkijoiden näkökulmia siitä, missä tällä hetkellä tutkimushankkeen osalta mennään.
  • BTF- Mahdollisuus kuulua- hankkeen koordinaattori Santeri Karttunen kertoo hankkeesta kentällä Itä-Helsingin kouluilla ja nuorisotaloilla sekä BTF- hip hop- tapahtumissa.
  • Osallistujapuheenvuoroja, keskustelua.
  • Päätös

Tervetuloa mukaan keskusteluun, joka jää Helsinki-kanavalle katsottavaksi myöhemminkin. Voitte mielellään jakaa Helsinki-kanavan linkkiä sidosryhmillenne. Ohessa linkki Helsinki-kanavan keskusteluun, jota saa jakaa: https://www.helsinkikanava.fi/fi/player/webcast?eventId=70587103&playerId=31375564

Break the Fight! Väkivallattomuuden sanomaa kouluille hip hop-kulttuurin keinoin

Taide tukee nuorten osallisuutta, koulukiusaamisen käsittelyä sekä hakeutumista uusien harrastusten pariin.

Break the Fight! -toiminta tarjoaa lapsille ja nuorille mahdollisuuksia toteuttaa itseään ja vahvistaa itsetuntoaan katukulttuurin ja tanssitaiteen avulla. Kouluissa toteutettavat Break the Fight! -taidetyöpajat tuottavat peruskoululaisille parhaimmillaan uusia liikkumisen ja harrastuslajien kokemuksia. Taidetoiminnan ohessa voidaan sekä käsitellä koulukiusaamista että vahvistaa nuorten osallisuutta.

Break the Fight! – Breikkaa koulukiusaamista vastaan on Arja Tiili Dance Companyn vuonna 2014 käynnistämä taidekasvatuksellisten toimintojen kokonaisuus, johon sisältyy taidetyöpajoja sekä ammattitanssiteoksia, joita koululaiset pääsevät katsomaan ja tekemään yhdessä ammattitaiteilijoiden ja hip hop-kulttuurin ammattilaisten kanssa.

Taidetyöpajatyöskentelyssä nuorten ajatukset ja mielipiteet voivat saada myös taiteellisen muodon ammattilaisen ohjauksessa.

Break the Fight! BTF- Mahdollisuus kuulua #BTFItaHelsinki- hanke toimii vuosina 2018-2021 Itä-Helsingin kouluissa ja nuorisotaloissa sekä palvelumuotoilee BTF- taide- ja kulttuuripalvelumallia Helsingin KuVa-lautakunnan rahoituksen turvin.

Tavoitteena on BTF-taidetoiminnan mallintaminen valtakunnallisesti ja nuorten osallisuusmahdollisuuksien vahvistaminen. Monialainen ja taidelähtöinen harrastustoiminta tehdään saavutettavaksi lapsille ja nuorille, kouluihin viedään BTF-kummitaiteilijat osaksi koulyhteisöjä. Näin aktivoidaan nuoria liikkumaan ja harrastamaan, edistetään ryhmäytymistä ja mahdollistetaan osallisuuden kokemuksia.

Parhain terveisin,

Arja Tiili, toiminnanjohtaja ja tanssitaiteilija

Arja Tiili Dance Company

p. 050 375 6728, arja@arjatiili.fi

Lisätietoja:

WEB http://www.breakthefight.com ja http://www.arjatiili.fi

FB https://www.facebook.com/breakthefight/

IG https://www.instagram.com/breakthefight/

Break the Fight on tavaramerkkirekisteröity kulttuuripalvelu jo vuodesta 2014, kansallinen ja EUIPO- tavaramerkki.

• Tapahtumat

• graffiti
  • dj
  • hip hop
  • breakdance
  • tanssi
  • beatbox
  • break the fight
  • koulukiusaaminen
  • työpajat
  • arja tiili
  • arja tiili dance company
  • breikkaus
  • btf-taide- ja kulttuuripalvelu

Arja Tiili Dance Company on koreografi, tanssitaiteilija Arja Tiilin johtama tanssiryhmä, joka tuottaa laadukkaita, omalaatuisia, rohkeita ja yhteiskunnallisesti kantaaottavia teoksia ja työpajoja. Break the Fight! - toiminnassamme taide tukee nuorten osallisuutta, koulukiusaamisen käsittelyä sekä hakeutumista uusien harrastusten pariin. Break the Fight! - toiminta tarjoaa lapsille ja nuorille mahdollisuuksia toteuttaa itseään ja vahvistaa itsetuntoaan niin katukulttuurin kuin tanssitaiteen avulla.

Arja Tiili

Lehdistön yhteyshenkilö Toiminnajohtaja ja Toimitusjohtaja Arja Tiili Dance Company ja Break the Fight Oy 0503756728 Break the Fight Arja Tiili Dance Company