Leena Harjunpää Co.: Feeling Cute

Nykytanssiteos Feeling Cute on syväsukellus söpöyden maailmaan

Koreografi Leena Harjunpään teos Feeling Cute saa toivotut lisäesitykset Kulttuuritehdas Korjaamolla Helsingissä 5.1. ja 7.1.2023 klo 19.

Feeling Cute on koreografi Leena Harjunpään nykytanssisooloesitys. Tanssiteos kutsuu pohtimaan söpön olemuksen ja hempeyden illuusion mekanismeja ja vaikuttimia. Sen lähtökohtana on pohdinta siitä mitä on söpöily, mitä sen taustalla piilee, miksi se on tehokeino tai miksi se voidaan mieltää ärsyttäväksi.

“Minusta on hienoa, että saan esittää Feeling Cute -teosta lisää viime kevään ensi-illan jälkeen! Tuntuu tärkeältä palata tarkastelemaan söpöyttä, kiltteyttä ja toisaalta sitä voimaa ja valtaa, jota söpöily edustaa. Koen, että lisäesitykset syventävät entisestään teoksen tematiikkaa. Erityisesti söpöily tehokeinona ja vaikuttamisen välineenä kiehtoo entistä enemmän. Jokainen esityskerta raaputtaa pinnan alta lisää tasoja. Kukapa voisi vastustaa söpöä?” Harjunpää miettii.

Feeling Cute on kehollisuuden, tanssin, äänen ja visuaalisuuden kompositio, joka kutsuu söpöilyn äärelle pohtimaan sen monipuolisia ilmenemismuotoja, viestejä ja valtaa sekä syitä sen olemassaololle. Teos pureutuu Harjunpäälle tyypilliseen tapaan sosiaalisiin rakenteisiin ja käyttäytymismalleihin luoden syvälle luotaavan katsauksen ihmisyyden ytimeen.

Teoksen koreografioi ja esittää Helsingin taiteilijapalkinnolla 2022 palkittu koreografi-tanssija Leena Harjunpää. Äänisuunnittelusta ja musiikista vastaa Jouni Tauriainen, valo- ja tilasuunnittelusta Eero Erkamo ja pukusuunnittelusta Joona Huotari.

Feeling Cute -teos sai ensi-iltansa Kulttuuritehdas Korjaamolla Helsingissä 25.3.2022. Teos vieraili Itä-Suomen tanssin aluekeskuksen Yksin sateessa -nykytanssifestivaalilla Joensuussa 25.11.2022. Esitys sai festivaalilla riemastuneen vastaanoton!

Esitykset:

5.1.2023 klo 19:00
7.1.2023 klo 19:00
Esityspaikka: Kulttuuritehdas Korjaamon Kulmasali. Töölönkatu 51 a-b, Helsinki.

Liput: www.tiketti.fi
Peruslippu: Tiketistä 27,50€ / Ovelta 30€, Alennuslippu: Tiketistä 20,50€ / Ovelta 23€ (opiskelijoille, eläkeläisille, työttömille sekä teatterialan ammattilaisille). Hintaan lisätään eteispalvelumaksu 3€.

Jokaiseen esitykseen on myynnissä rajoitettu määrä ”Maksa mitä haluat” -lippuja, jotka voi ostaa ovelta klo 18.30 alkaen.

Esitys on aikuisille (15+).
Esityksen kesto: 1 h.

Tuotanto: Leena Harjunpää Co & Kulttuuritehdas Korjaamo