Tiedote -

Kunnox Oy:n kannettavien CSI-värähtelymittalaitteiden liiketoiminta siirtyy Askalon AB:lle

Askalon AB on Emerson Process Managementin Reliability Solutions -tuotteiden pitkäaikainen edustaja Ruotsissa ja Tanskassa. Laajaan tuotevalikoimaan kuuluvat CSI-tuotemerkin kannettavat- ja kiinteät järjestelmät ennakoivaan kunnonvalvontaan. Suomessa Askalon AB on tähän asti edustanut Emersonin kiinteitä järjestelmiä, suojausjärjestelmiä ja Fisher-säätöventtiileitä. Asiakkaat ovat pääasiassa energia- ja prosessiteollisuuden yrityksiä.

Kunnox Oy on vuodesta 1992 edustanut menestyksekkäästi Emerson Process Managementin kannettavia värähtelyanalysaattoreita Suomessa.

Yritykset ovat yhteisesti päättäneet, että kannettavien värähtelymittalaitteiden liiketoiminta siirtyy Askalon AB:lle 1. lokakuuta 2016 alkaen. Tuomo Suhonen ja Kunnox Oy jatkaa PCB/IMI ja VMI AB tuotteiden edustajana Suomessa.

Liiketoimintakauppaan sisältyvät kannettavien mittalaitteiden asiakassuhteet, niihin liittyvät tukisopimukset ja muut velvoitteet. Samalla Mikko Koski siirtyy Askalon AB:n palvelukseen jatkamaan asiakassuhteita ja varmistamaan toiminnan joustavan jatkumisen sekä edelleen kehittymisen. Suomessa tämä on tärkeä osa Askalon AB:n CSI Reliability Solutions tuotteiden strategiaa. Nyt värähtelymittauksen tuotevalikoima kattaa kannettavat CSI 2140 -värähtelyanalysaattorit, CSI 6500 -sarjan kiinteät kunnonvalvonta-, suojausjärjestelmät ja langattomat CSI 9420 –lähettimet sekä näihin läheisesti liittyvän AMS Suite –ohjelmiston.

Askalon AB:llä on yhteensä 65 työntekijää Ruotsissa, Suomessa ja Tanskassa, joista 10 työntekijää Suomessa. ”Lähitulevaisuudessa tulemme kasvattamaan liiketoimintaamme Suomessa ja lisäämään työntekijämääräämme”, kertoo maajohtaja Risto Wallin Askalonilta.

Lisätietoja aiheesta antavat:

Tuomo Suhonen, 0400 627 148

Mikko Koski, 040 86 77 599

Risto Wallin, 0400 448 248

• Kemikaaliteollisuus

• risto wallin
  • tuomo suhonen
  • mikko koski
  • kunnox
  • csi6500
  • csi2140
  • csi-värähtelymittalaite
  • emerson process management
  • ams suite
  • askalon

Askalon ABVenttiilit - Putkistorakenteet- Venttiilihuolto- Valvontajärjestelmät- Koulutus

Askalon AB on vuodesta 1973 toimittanut prosessiteollisuudelle säätöventtiileitä, venttiilihuoltoa ja kuntoanalysointia.

Yhtiömme noin 65 ammattilaista on myy ja huoltaa:
Venttiilit, putkistorakennelmat, venttiilihuolto, valvontajärjestelmät ja koulutus.

Asiakkaitamme on prosessiteollisuus sekä voimalaitokset Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Yhtiön liikevaihto vuonn 2015 oli 160 milj SEK.

Edustamme tunnettuja valmistajia kuten Fisher säätöventtiilit ja Emerson Process Management AMS Suite  sekä Pentair-venttiilejä.

Askalon AB, Hakamäenkuja 5, 01510 Vantaa. Puh: 0207 416 200, Web: www.askalon.fi

Risto Wallin

Lehdistön yhteyshenkilö Country Manager Askalon Finland +0358207416209