Ukrainan tilanteella vaikutuksia Suomen Avarn Securityn asiakassopimuksiin

Turvallisuusyhtiö on irtisanonut Venäjän valtion omistamien tai kontrolloimien yritysten asiakassopimuksia.

Suomen Avarn Security on arvioinut liiketoiminnan vastuullisuutta ja arvopohjaansa suhteessa Euroopan Unionin, Suomen valtion ja Avarn Security Groupin linjauksiin Ukrainan sotaan liittyen. Arvioinnin tuloksena yritys on irtisanonut sopimukset turvallisuuspalvelujen, turvallisuusteknologian sekä turvallisuustekniikan huolto- ja ylläpitopalvelujen tuottamisesta kahdelle Suomessa toimivalle Venäjän valtion omistamalle tai kontrolloimalle yhtiölle.

Yhtiö aikoo jatkaa vastuullisuusarviointia kaikkien sille läheisten sidosryhmien osalta.

– Jatkamme tilanteen seuraamista, arvioimme sidosryhmiemme eettisyyttä ja arvopohjan vastaavuutta omiin arvoihimme sekä teemme tarvittaessa toimenpiteitä, Suomen Avarn Securityn toimitusjohtaja Niclas Sacklén kertoo.

Ukrainan tilanteesta ja sen vaikutuksista on keskusteltu turvallisuusyhtiössä vilkkaasti.

– Myötätuntomme ja ajatuksemme kohdistuvat nyt vahvasti ihmisiin, jotka ovat joutuneet vaikeisiin ja vaarallisiin olosuhteisiin sodan keskelle. Toivomme, että tämä ukrainalaisiin ja koko Eurooppaan vaikuttava vaikea tilanne saataisiin pian ratkaistua, Sacklén toteaa.

• Yhteistyökumppanuus, yhteistyöt

• turvallisuusteknologia
  • vastuullisuus

Avarn Security on vastuullinen turvapalveluyritys ja turvallisuusteknologian asiantuntija, joka toimii Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Yhtiö tuottaa turvallisuusratkaisuja ja turvallisuuspalveluja yrityksille ja julkisen sektorin organisaatioille työllistäen yli 16 000 työntekijää. Tehtävämme on auttaa tekemään asiakkaidemme toimintaympäristöstä turvallinen ja sujuva. Suomessa toimimme valtakunnallisesti 14 toimipisteemme kautta ja työllistämme yli 3 500 turvallisuusammattilaista. Lue lisää avarnsecurity.fi