Kuvassa Solteqin Aarne Aktan ja Jukka Väisänen sekä Azetsin Ulla Nikkanen

Azets vahvistaa teknologiatarjontaansa ostamalla Microsoft Dynamics 365 Business Central ja LS Retail -toiminnanohjausratkaisuihin perustuvan liiketoiminnan Solteqilta

Kansainvälinen ulkoistettuja talous-, palkka- ja HR-palveluita, neuvonantopalveluita sekä teknologiaratkaisuja tarjoava Azets on allekirjoittanut tänään sopimuksen Solteq Oyj:n Microsoft Dynamics 365 Business Central ja LS Retail -toiminnanohjausratkaisuihin perustuvan liiketoiminnan ostamisesta.

Liiketoimintakauppa sisältää Solteqin Microsoft BC ja LS Retail -toiminnanohjausratkaisuihin liittyvät asiantuntija- ja ylläpitopalvelut, henkilöstön sekä asiakkuudet. Ostetun liiketoiminnan liikevaihto on noin 11,2 miljoonaa euroa.

Kaupan myötä Azetsin palvelukseen siirtyy noin 60 Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa työskentelevää asiantuntijaa.

“Teknologiastrategiamme perustuu markkinoiden parhaiden kolmansien osapuolten tuotteiden yhdistämiseen korkeatasoiseen käyttöönotto- ja prosessiosaamiseen sekä automaatiokyvykkyyteen. Nyt ostetun liiketoiminnan Microsoft Dynamics 365 Business Central ja LS Retail -osaaminen auttaa meitä saavuttamaan merkittävän aseman Business Central -pohjaisten ratkaisujen ja palveluiden toimittajana kansainvälisesti. Samalla liiketoimintakauppa luo meille kasvumahdollisuuksia sekä paikallisten että kansainvälisten asiakkaidemme kautta ympäri Eurooppaa”, sanoo Azets Insight Oy:n toimitusjohtaja Ulla Nikkanen.

Azetsin palvelutarjontaan ovat jo aiemmin kuuluneet Microsoft Business Central -ratkaisut sekä niihin pohjautuvat ulkoistetut taloushallintopalvelut niin paikallisesti kuin kansainvälisestikin. Kaupan myötä Azets pystyy tarjoamaan asiakkailleen yhteen pilvipohjaiseen alustaan perustuvat kokonaisvaltaiset ERP-ratkaisut kattaen taloushallinnon lisäksi osto-, myynti-, varastonhallinta-, logistiikka-, tuotanto- ja asiakkuudenhallintamoduulit laajennettuna LS Retailin vähittäiskaupan ja HoReCa -alan toimialaratkaisulla. Lisäksi asiakkailla on käytössään Azetsin laaja palveluvalikoima kattaen ulkoistetut talous-, palkka- ja HR-palvelut, neuvonantopalvelut sekä niihin liittyvät järjestelmät.

”Tämä on looginen jatkumo aiemmin toteuttamillemme yrityskaupoille. Azets on luonteva valinta Microsoft Dynamics 365 Business Central ja LS Retail -liiketoiminnan jatkajaksi ja tarjoaa erinomaisen kasvualustan siirtyvälle liiketoiminnalle ja asiantuntijoillemme. Keskitymme nyt entistä vahvemmin energiasektorin, kaupan alan ja digitaalisen kaupankäynnin valittuihin ratkaisuihin ja asiantuntijapalveluihin. Lisäksi liiketoimintakauppa pienentää merkittävästi yhtiön velkaantuneisuutta,” kertoo Solteq Oyj:n toimitusjohtaja Aarne Aktan.

”Toivotamme Solteqista siirtyvät työntekijät lämpimästi tervetulleiksi. Siirtyvä tiimi koostuu osaavista ammattilaisista, jotka jakavat intohimomme erinomaiseen asiakaspalveluun sekä laadukkaisiin projekteihin”, jatkaa Ulla Nikkanen.

Liiketoimintakaupan suunniteltu täytäntöönpanon ajankohta on 2.5.2023.

Lisätiedot:

Ulla Nikkanen, toimitusjohtaja, Azets Insight Oy

ulla.nikkanen@azets.com

puh. +358 40 522 9091

Azets on talous-, palkka-, HR- ja neuvonantopalveluja sekä teknologiaratkaisuja tarjoava kansainvälinen toimija, jolla on yli 7 000 työntekijää. Palvelemme 120 000 asiakasta Isossa-Britanniassa, Irlannissa, Tanskassa, Virossa, Suomessa, Norjassa, Ruotsissa ja Romaniassa. Autamme asiakkaitamme keskittymään liiketoimintaansa ja saavuttamaan tavoitteensa.

Kategoriat

Azets on talous-, palkka-, HR- ja neuvonantopalveluja sekä niitä tukevia teknologiaratkaisuja tarjoava kansainvälinen toimija, jolla on yli 7 000 työntekijää sekä yli 600 kumppania. Palvelemme 120 000 asiakasta Isossa-Britanniassa, Tanskassa, Virossa, Suomessa, Norjassa, Ruotsissa ja Romaniassa. Autamme asiakkaitamme keskittymään

azets.fi