Patrick Palmgren, Chief Development Officer

Patrick Palmgren nimitetty BearingPointin uudeksi kehitysjohtajaksi

Helsinki, 2.5.2017 – Liikkeenjohdon ja teknologian konsultointiyritys BearingPoint ilmoitti tänään Patrick Palmgrenin nimityksestä sen kehitysjohtajaksi. Palmgren tuli huhtikuussa eläkkeelle jääneen Per Jacobssonin tilalle.

Palmgren ottaa kehitysjohtajan roolin kokonaisuudessan haltuun tammikuussa 2017 alkaneen siirtymävaihteen jälkeen. Hän on ollut BearingPointin Partnerina vuodesta 2005 alkaen ja hänellä on laajaa kokemusta johdon konsultoinnista yli kahdelta vuosikymmeneltä. Kehitysjohtajan roolissa Palmgren johtaa BearingPointin strategista kehitysprosessia tukemalla sen markkina-asemaa, salkunhoitoa, strategisia hankkeita sekä fuusioiden, yritysostojen ja liiketoimen aktiviteettien johtamista. Palmgren toimii myös Nordic Regioonan – Tanskan, Suomen, Norjan ja Ruotsin – alueellisena johtajana. Hän pitää lisäksi usein asiantuntijapuheita liiketoimintaan ja digitaaliseen transformaatioon liittyen.

"Patrickilta löytyy oikeaa osaamista kehitysjohtajana toimimiseen, sillä hänellä on laajaa asiakaskokemusta strategian kehittämisestä, pääomasijoittamisesta ja konsultointiliiketoiminnasta. Hänellä on erinomaiset meriitit alalta ja hän on ollut poikkeuksellinen johtaja yrityksessämme yli vuosikymmenen ajan. Odotan innolla päästä työskentelemään hänen kanssaan tiiviisti miljardin euron liikevaihtotavoitteen saavuttamiseksi vuoteen 2020 mennessä. Haluan lisäksi kiittää Per Jacobssonia vuoden 2009 johdon yritysoston jälkeisestä useiden vuosien erittäin arvokkaasta palvelusta ja tehokkaan vastuun siirron mahdollistamisesta siirtymävaiheessa. Kehitysjohtajan roolissa Per edisti globaalia laajentumista, esitteli BearingPointin kolmimuloitteisen rakenteen ja teki aloitteen BearingPoint instituutin perustamiseksi. Hän panosti massiivisesti yrityksemme menestykseen", Peter Mockler, Managing Partner BearingPoint

Olen todella innoissani BearingPointin kehitysjohtajan tehtävästä. BearingPointilla olon vuosien aikana olen ollut monissa mielenkiintoisissa asiakas- ja johtorooleissa ja minulla on ollut mahdollisuus työskennellä Euroopan eri praktiikoiden kanssa. Käytän tätä kokemusta kehitysjohtajan tehtävässä. Toimeenpano antaa strategialle merkityksen. Menestynyt toimeenpano alkaa hyvällä strategian kehitysprosessilla ja tämä prosessi on pääfokukseni vuonna 2017. Toinen tärkeä, mutta usein huomiotta jätetty osa menestyksekästä toimeenpanoa, on kommunikoida usein ja avoimesti strategia- ja tuloskehityksestä, ja niitä koskevista toimista, niin sisäisesti kuin ulkoisesti", Patrick Palmgren, Chief Development Officer, BearingPoint

Aiheet

BearingPoint on riippumaton johdon ja teknologian konsultointiyritys eurooppalaisilla juurilla ja globaalilla ulottuvuudella. Yhtiöllä on kolme yksikköä: Consulting, Solutions ja Ventures. Consulting kattaa neuvoa-antavan liiketoiminnan; Solutions tarjoaa työkalut onnistuneeseen digitaaliseen transformaatioon, regulatiiviseen teknologiaan ja edistykselliseen analytiikkaan; Ventures keskittyy start-upien rahoittamiseen ja kehittämiseen. BearingPointin asiakkaisiin kuuluu monia maailman johtavia yrityksiä ja organisaatioita. Yrityksellä on maailmanlaajuinen konsultointiverkosto, johon kuuluu yli 10 000 henkilöä ja joka tukee asiakkaita yli 75 maassa, mikä sitouttaa heidät saavuttamaan mitattavissa olevaa ja kestävää menestystä.

Anna Lindholtz

Lehdistön yhteyshenkilö Senior Manager Marketing & Communciations +46-73-3211652
Mika Niemelä

Lehdistön yhteyshenkilö Partner Managing Partner, Finland

Management and Technology Consultants

BearingPoint is an independent management and technology consultancy with a global consulting network of more than 10,000 people that supports clients in more than 75 countries.

BearingPoint Finland
Bulevardi 6 A 12