BMW CES-messuilla Las Vegasissa

BMW CES-messuilla Las Vegasissa

BMW Group esittelee innovatiiviset näkemyksensä tulevaisuuden autoilusta Las Vegasin CES-kuluttajaelektroniikkamessuilla 7.‒10. tammikuuta. BMW annin messuilla voi tiivistää hashtagiin #ChangeYourPerception – muuta käsityksiäsi.

BMW i3 Urban Suite

BMW i3 Urban Suite on käynyt läpi täydellisen muodonmuutoksen. Vain kuljettajan istuin ja kojelauta muistuttavat vanhasta i3-mallista. Sisällä oleillaan kuin luksushotellissa, joka kutsuu matkustajia viihtymään ja nauttimaan olostaan. Takaistuimen Sound Zone -ominaisuus luo matkustajalle akustisen tilan, joka sulkee häiritsevät äänet auton ulkopuolelle. Katosta esiin taittuvaan näyttöön voi tuoda mobiililaitteen kuvan tai sisältöä suoratoistopalveluista. Lisäksi sähköpistokkeet eri puolilla autoa tuovat helpotusta aktiivisimmille mobiililaitteiden käyttäjille.

Urban Suite -malli muistuttaa myös BMW:n sitoutumisesta kestävään kehitykseen. Autossa on käytetty myrkyttömästi tuotettuja, sertifioituja ja kierrätettyjä materiaaleja. Esimerkiksi kaikki sisätilojen kankaat ja yli 70 prosenttia istuimien pehmusteista ovat kierrätysmateriaalia. Erityisen tärkeä edistysaskel on otettu auton matoissa, jotka ovat nyt kierrätettävissä.

BMW i Interaction EASE

BMW i Interaction EASE näyttää vilauksen maailmasta, jossa autonominen ajaminen on osa arkeamme. Konseptiauto näyttää, miltä liikkuminen tulevaisuudessa voi tuntua: ylelliseltä, inhimilliseltä ja intuitiiviselta.

Yhteys auton ja ihmisen välillä on tehty mahdollisimman luontevaksi hipaisukytkimin, uudella eleohjauksella sekä luonnollisella puheohjauksella, jonka tekoäly ymmärtää kuljettajan uudetkin komennot käyttäen apunaan anturitietoa auton ajotilasta, ajasta, paikasta ja muista signaaleista. Tekoäly osaa tunnistaa jopa kuljettajan katseen, löytää ympäristöstä kuljettajan osoittaman kohteen ja kertoa siitä tietoa.

BMW X7 ZeroG Lounger

BMW X7 ZeroG Lounger on käytännön esimerkki tulevaisuuden matkustamisesta. Uutuuden ylelliset istuimet voi kallistaa taaksepäin 40 tai jopa 60 astetta, mikä tekee matkustamisesta ennennäkemättömän mukavaa. Turvallisuuden takaamiseksi turvavyö on integroitu saumattomasti, mukavuudesta tinkimättä osaksi istuinta.

5G-yhteys

BMW on ensimmäinen premium-autovalmistaja, joka tuo 5G-yhteyden tuotantoautoon. 5G-yhteydellä varustettu BMW iNext julkaistaan kesällä 2021. Entistä nopeampi verkkoyhteys on alustusta autonomiselle ajamiselle, ja se mahdollistaa muun muassa 4K-laatuisen videon suoratoiston, internetpelaamisen sekä videopuhelut.

BMW Group myi kaikkiaan yli 2 490 000 autoa ja 165 000 moottoripyörää vuonna 2018. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2018 oli 97,480 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 9,815 miljardia euroa. Vuoden 2018 lopussa yhtiöllä oli yhteensä 134 682 työntekijää.