Sisustussuunnittelija Johanna Huomo sai BNI-ryhmästä tiimiinsä uusia luottopelaajia

Johanna Huomo kävi vierailulla Kouvolan BNI-ryhmässä ja oli myyty kuullessaan suositusverkostosta, jossa on vain yksi edustaja kultakin osaamisalueelta. Johanna halusi Lappeenrantaan oman ryhmän ja ryhtyi tuumasta toimeen. Aktiivinen ydinjoukko kutsui ahkerasti paikallisia yrittäjiä mukaan ja pian BNI Lappeen Willit oli todellisuutta.

”Tarvitsen projektieni suunnitteluun ja toteutukseen paljon luotettavia muiden alojen ammattilaisia. Olen BNI:n myötä löytänyt hyvän kontaktiverkoston, josta löytyy apua tiukassakin tilanteessa”, Johanna Huomo toteaa tyytyväisenä.

Johanna Huomon yritys, vuonna 2014 alkunsa saanut Uudistin suunnittelee toimivia, kestäviä ja persoonallisia sisustusratkaisuja koteihin ja yritysten toimitiloihin. Jokainen toimeksianto on uniikki, eikä ”apteekin hyllyltä”-tyyppisiä ratkaisuja ole olemassa. Johanna nauttii erityisesti toimeksiannoista, joissa pääsee vaikuttamaan mahdollisimman kokonaisvaltaisesti tilojen toimivuuteen ja visuaalisuuteen.

”On upeaa, kun hankalaksi koetuista tiloista saadaan hyvällä suunnittelulla paitsi hyvännäköiset, myös toimivat. Teen tällä hetkellä sisustussuunnitelmaa kesällä rakentuvaan omakotitaloon sekä 1920-luvulla rakennettuun hirsitaloon. Teen molempiin pintamateriaali-, kaluste- ja valaistussuunnitelmaa, hirsitaloon lisäksi tilankäyttösuunnitelmaa”, kertoo Johanna viimeisimmistä toimeksiannoistaan.

Johanna haluaa tarjota asiakkailleen parasta mahdollista palvelua ja tehdä aina työnsä loppuun asti. Asiakasta ei saa milloinkaan jättää pulaan keskeneräisen projektin keskelle. Hän arvostaa yhteistyökumppaneita, joilla on sama arvomaailma.

”Tavallisen työviikkoni aikana suhailen autolla ympäri kaupunkia, mukana viitisen kassia tavaraa erilaisiin tapaamisiin ja työtehtäviin liittyen. Työhöni kuuluvat kartoitus- ja suunnittelupalaverit asiakkaiden kanssa sekä käynnit sisustusalan liikkeissä ja yhteistyökumppaneiden luona. Lisäksi teen suunnittelutyötä tapettikirjojen, mallikansioiden ja läppärin äärellä toimistolla ja kotona”, Johanna kertoo.

Johanna tekee myös myytävien asuntojen myyntistailauksia, mikä on hyvin liikkuvaista työtä ja tuo päiviin vaihtelua.

BNI Lappeen Willit

Johanna Huomo ehdotti Lappeenrannan BNI-ryhmän perustamista noin puolitoista vuotta sitten ja nyt ryhmä on ollut täydessä vauhdissa kohta jo vuoden. Mitä ryhmään kuuluminen on tuonut Johannan elämään?

”Tärkeimpänä asiana olen saanut uusia yhteistyökumppaneita vahvistamaan omaa verkostoani. Voin nyt aidolla luottamuksella tarjota asiakkailleni parempaa ja kokonaisvaltaisempaa palvelua. Valmius avaimet käteen-toimituksiin ja projektien eri osa-alueiden organisointiin ovat tämän päivän ehdottomia vaatimuksia, eikä yhden naisen sisustussuunnittelutoimistolla olisi tässä pelissä mitään jakoa ilman hyvää yhteistyöverkostoa”, Johanna Huomo kertoo.

Lisäksi BNI on avannut hänelle ovia mielenkiintoisiin projekteihin, tuonut yksinyrittäjälle ison joukon työkavereita ja mahtavan yhteisön, johon kuulua. Kahdenkeskiset 1-2-1-palaverit kuuluvat Johannan arkeen, ja silmät ja korvat ovat aina avoinna potentiaalisten, uusien liikekumppaneiden varalta.

”Lappeen Willit on upea sekoitus erilaisia persoonia, yrityksiä ja elämänkokemuksia. On ollut ilo seurata ryhmän yhteen hioutumista ja rennon eteläkarjalaismeiningin löytymistä. Olemme päässeet lupaavaan alkuun sekä ryhmän yhteishengen että tulosten näkökulmasta. Seuraava askel on hakea lisää kasvua ja uusia liikekumppaneita puuttuville toimialoille”, Johanna toteaa.

Ajatuksia perheestä ja yrittäjyydestä

Johannan perheeseen kuuluvat aviomies Markus, kaksi ihanaa tytärtä sekä Suomenlapinkoira Sanni. Perhe on Johannalle tärkeintä maailmassa.

”Arvostan hyvää arkea ja läheisiä ihmissuhteita. Olen kiitollinen, että saan tehdä rakastamaani työtä ja nautin suuresti yrittäjyyden mukanaan tuomasta vapaudesta. Tavoitteeni on oppia koko ajan paremmaksi, johtaa menestyvää bisnestä ja jatkaa samaan malliin eläkepäiviin saakka. Jatkossa aion myös opetella rentoutumaan hieman nykyistä paremmin”, Johanna naurahtaa.

Teksti Hanna Kallio