BookBeatin liikevaihto kasvoi 114 prosenttia vuonna 2019 ja oli vuoden lopussa 30 miljoonaa euroa

BookBeatin liikevaihto kasvoi 114 prosenttia vuonna 2019* (110 prosenttia vuonna 2018). Kaikkiaan liikevaihto oli päättyneenä vuonna 30 miljoonaa euroa (14 miljoonaa euroa 2018). Siten BookBeat ylitti 100 prosentin kasvutavoitteensa. Maksavien BookBeat-käyttäjien määrä, kun kaikki markkina-alueet lasketaan yhteen, ylitti vuoden aikana neljännesmiljoonan.

”Vuosi 2019 oli BookBeatille uskomattoman hieno. Yhtiön perustamisesta on vain neljä vuotta, mutta ylitimme kuluneelle vuodelle asettamamme tavoitteet selvästi. Kasvun vauhti, yrityksen toiminnan maantieteellinen laajeneminen ja se, että ylitimme neljännesmiljoonan maksavan asiakkaan rajapyykin tekevät iloiseksi,” summaa BookBeatin toimitusjohtaja Niclas Sandin.

Vuosi 2019 lyhyesti:

• Liikevaihto nousi 30 miljoonaan euroon (14 milj. vuonna 2018)
  • Liikevaihto kasvoi 114 prosenttia (110 prosenttia vuonna 2018)
  • Maksavien BookBeat-käyttäjien määrä ylitti neljännesmiljoonan
  • Kasvu tapahtui pääasiassa BookBeatin kolmella päämarkkinalla: Ruotsissa, Suomessa ja Saksassa. Ruotsin markkinan käyttäjämäärä oli edelleen suurin. Suomessa BookBeat jatkoi voimakkaasti kasvavan äänikirjamarkkinan suosituimpana äänikirjapalveluna. Saksan markkinan prosentuaalinen kasvu oli BookBeatin markkinoista suurinta ja BookBeatista on jo tullut yksi Saksan suosituimmista äänikirjapalveluista.
  • Kesäkuusta 2019 alkaen BookBeat on ollut saatavilla 25 EU-maassa, ja vuoden jälkimmäisellä puoliskolla aloitettiin BookBeatin lokalisoiminen niille markkinoille, jotka saatujen tulosten perusteella näyttävät lupaavimmilta.
  • BookBeatin sovellus on vuoden 2019 arvioiden keskiarvon perusteella sekä App Storen että Google Play –kaupan paras äänikirjasovellus Suomessa ja Ruotsissa, ja paras äänikirjasovellus Saksan iOS-käyttäjien arvioissa.

”Lähitulevaisuudessa kaikki äänikirjapalvelut, mekin, tulemme haastetuiksi joka puolella Eurooppaa suurten ja kilpailukykyisten toimijoiden toimesta. Meidän käsityksemme on, että tällaisella kapealla niche-alueella voi voittaa, kun laittaa keskiöön tuotteen kehittämisen ja datan analysoimisen tämän tukena. Vuonna 2019 onnistuimme näin toimimalla saavuttamaan ja ohittamaan kilpailijoitamme. Tänä vuonna jatkamme hyvin alkanutta työtä ja kehitämme — käyttäjien jo nyt kiittämää ja rakastamaa — äänikirjapalvelua yhä paremmaksi,” Niclas Sandin lupaa. ”Suomessa olemme suosituin, yli 100 000 maksavan käyttäjän, äänikirjapalvelu, ja tämä markkina on luonnollisesti meille tulevaisuudessakin yksi tärkeimmistä kehityskohteista,” hän jatkaa.

Lisätiedot ja yhteydenotot:

Sari Forsström, Business Development Manager, BookBeat Suomi, sari.forsstrom@bookbeat.com, +358503387293

*BookBeat tytäryhtiöineen on osa Bonnier Booksia ja sen talousluvuista tiedotetaan rajatusti, esimerkiksi merkittävien tavoitteiden saavuttamisen tai kvartaalin päättymisen yhteydessä. Taloustietoja jaetaan liiketoiminnan ja markkinan tilanteen ja muutoksen kuvaamiseksi. Ilmoitetut luvut ovat prosentuaalisia muutoksia.

BookBeat on e- ja äänikirjasovellus, jossa käyttäjä saa lukea ja kuunnella kirjoja rajattomasti älypuhelimellaan tai tabletillaan. Viimeisen parin vuoden aikana äänikirjojen kuuntelu on jatkuvasti kasvattanut suosiotaan, ja BookBeat on Suomen äänikirjapalveluiden markkinajohtaja. Vuonna 2016 lanseeratun BookBeatin päämarkkinat ovat tällä hetkellä Ruotsi, Suomi ja Saksa. BookBeatin omistaa ruotsalainen Bonnier, joka on yksi Euroopan suurimmista kustantamoryhmistä.

BookBeat on Suomen suosituin äänikirjapalvelu, jonka valikoimassa on yli 900 000 e- ja äänikirjaa. Tällä hetkellä palvelu toimii Euroopassa 30 maassa. Suomessa BookBeat aloitti vuonna 2016. Sovelluksen suosio on kasvanut jatkuvasti: Suomessa käyttäjiä on yli 300 000. BookBeatin omistaa Bonnier, yksi Euroopan suurimmista kustantamoryhmistä.