Brotherilta blogikirjoitus: Tulostus toimistossa - mikä on muuttunut?

Aloitin työurani tulostusalalla 1980-luvun puolivälissä. Osallistuin silloin sovelluskehitysprojekteihin erilaisissa tulostusympäristöissä. Sen jälkeen olen palvellut useita IT-toimittajia useimmissa teknologiasiiloissa. Vuosituhannen alkuvuosina työskentelin monta vuotta asiakirjahallinnan ja tulostuksen parissa, ja asiakasyrityksiäni olivat Xerox, HP ja Ricoh.

Sittemmin työskentelin vuosia muissa IT-alan tehtävissä, ja olen nyt palannut tulostusalalle Brother Nordicille. Tässä artikkelissa kerron omia näkemyksiäni siitä, mikä tilanne on vuonna 2019 ja miten nykytilanne eroaa vuosituhannen alun tilanteesta.

Yhteenveto

Palattuani asiakirjahallinnan ja tulostusalan pariin huomasin, että ala ei ollut muuttunut monella osa-alueella lainkaan. Konsolidointia on tapahtunut hyvin vähän, toisin kuin muulla IT-alalla. Useimmat markkinoilla vuosituhannen alussa olleet yritykset ovat edelleen voimissaan. Tiukasta markkinatilanteesta ja markkinoiden supistumisesta huolimatta vuonna 2019 vallitsee osa samoista markkinatrendeistä ja vaikuttimista kuin vuosituhannen alussa.

• Paperiton toimisto ei ole lähelläkään näköpiiriä. Tulostusmäärät kyllä vähenevät, mutta viimeaikaisten tutkimustulosten mukaan millenniaalit uskovat paperin merkityksen säilyvän.
  • Palvelukeskeiset käyttöönotot ovat vakaassa kasvussa, mutta käyttöönottojen ja toimitusten parannuksille on yhä suuret mahdollisuudet.

Vaikka A3-tulostus on vähäistä, yritykset ottavat pääasiassa käyttöön A3-tulostuksen mahdollistavia laitteita

Lue Jesper Olssonin blogiartikkeli kokonaisuudessaan Brotherin blogista!

• Innovaatiot, keksinnöt

• blogikirjoitus brotherilta

Heidi Rankala

Lehdistön yhteyshenkilö Digital Marketing Manager PR +358400780257