Brotherin L5000-sarjan mustavalkolasertulostimet toimivat langattomasti

Hiljattain lanseerattu Brotherin L5000-sarja mustavalkolasertulostimia tarjoaa nopeutta, parempaa tietoturvaa ja monikäyttöisyyttä edulliseen hintaan. Verkkoon yhdistettävyys on yksi lukuisista ominaisuuksista, joita Brotherin mustavalkolasermallisto pitää sisällään. Malliston laitteita on saatavilla alkaen 273 euron verolliseen suositushintaan. L5000-sarja sopii erityisesti pieniin ja keskisuuriin yrityksiin.

Brotherin oma markkinatutkimus ja sekä asiakaskyselyt antavat osviittaa, että yksityisellä ja julkisella sektorilla tulostetaan edelleen paljon, erityisesti mustavalkoisia asiakirjoja. Vaikka väreilläkin on sijansa ja värikkyys lisää esimerkiksi esitysten tehokkuutta, kiistatta eniten tulostetaan kuitenkin mustavalkoisia arkkeja. Asiakirjat, raportit, kaavat ja suunnitelmat toimivat useimmiten parhaiten mustavalkoisena ja mustavalkotulostaminen on väritulostamista edullisempaa.

Brotherin uusi L5000-mustavalkolasermallisto vastaa tähän kysyntään. Tuotevalikoimaan kuuluu viisi tulostinta ja kaksi monitoimilaitetta, jotka on kaikki suunniteltu soveltumaan erityisesti pieniin ja keskisuuriin yrityksiin. Laitteet sopivat myös isompiin organisaatioihin esimerkiksi työryhmäkäyttöön työryhmille tai osastoille.

Tulostinten ja monitoimilaitteiden tulostusnopeus on jopa 40 sivua minuutissa. Tämän lisäksi laitteissa on markkinoiden edistyksellisimmät ominaisuudet verkkoliitännän, pilvipohjaisten sovellusten ja mobiililaitteisiin liittyvän käytön suhteen. Voit esimerkiksi tulostaa suoraan älypuhelimeltasi helposti ja turvallisesti Brotherin iPrint&Scan -appsilla.

Pilvipohjaiset tulostuspalvelut helpottavat myös yrityksiä
Brotherin uusilta laitteilta voi tulostaa ja tallentaa suoraan pilvipalveluihin. Pilvipalveluiden käyttö ja kuvien lataaminen sosiaaliseen mediaan eivät enää rajoitu vain yksityiseen käyttöön. Sen sijaan monet yritykset ovat alkaneet ottaa käyttöön verkkopalveluja, jonne työntekijät voivat helposti ladata tiedostoja tai tallentaa sieltä tiedostoja omille tietokoneilleen tai mobiililaitteilleen. Pilvipohjaisten ratkaisujen käyttö on yleistymässä koko ajan, sillä ne tarjoavat varmuutta varmuuskopioiden myötä.

Brotherin L5000-sarjan mustavalkolaserlaitteissa on Web Connect-toiminto, jonka avulla voit ladata, skannata, tallentaa tai tulostaa asiakirjojasi tai valokuviasi suoraan suosituista pilvipalveluista. Web Connectia tukevat mm. seuraavat palvelut: facebook, Google Drive, Dropbox, Picasa, Evernote, Flickr, OneDrive ja Box.

Yksi Web Connectin hyödyllisistä ominaisuuksista on tekstintunnistus (optical character recognition), jonka avulla voit luoda alkuperäisestä skannattavasta asiakirjastasi etsittävän PDF:n, muokattavan Word-tiedoston, Excelin tai vaikkapa PowerPoint -dioja ennen kuin lähetät sen vastaanottajalle.

L5000-sarjan tulostimet ja monitoimilaitteet tarjoavat suorituskykyä
Mallisto on tyylikäs ja suorituskykyinen, mutta hinnaltaan järkevä. Tätä arvostetaan useissa toimistoissa. Kaikki seitsemän laitetta tukevat Applen AirPrintiä ja Google Cloud Print 2.0:aa. Laitteet tukevat langatonta tulostamista (Mopria-yhteensopiva). Tämän lisäksi voit tulostaa Brotherin ilmaisen iPrint&Scan -appsin avulla langattomasti älypuhelimeltasi tai tabletiltasi.

Laitteet kuluttavat vähän energiaa ja niissä on edulliset käyttökustannukset. Laitteet eroavat toisistaan pääosin paperinkäsittelyyn soveltuvien lisälaitteiden osalta ja verkkoyhteyksissä (kiinteä vai langaton verkkoliitäntä).

Brother DCP-L5500DN mustavalkolasermonitoimilaitteella voi tulostaa, skannata ja kopioida, kun taas MFC-L5700DN monitoimilaite sisältää lisäksi faksin.

Hinnat ja saatavuus
Brotherin mustavalkolasermallisto tarjoaa nopeaa tulostusta sekä edistyneet verkkoyhteydet. Mallisto on saatavilla kautta maan Brother-jälleenmyyjiltä. Ohessa verolliset suositushinnat:

HL-L5000D verollinen suositushinta 273,00 €

HL-L5100DN verollinen suositushinta 354,00 €

HL-L5100DNT verollinen suositushinta 486,00 € (lisäpaperikasetilla)

HL-L5200DW verollinen suositushinta 405,00 €

HL-L5200DWT verollinen suositushinta 533,00 € (lisäpaperikasetilla)

DCP-L5500DN verollinen suositushinta 479,00 € (monitoimilaite)

MFC-L5700DN verollinen suositushinta 592,00 € (monitoimilaite faksilla)

Lisätiedot:

Brother Finland, Brother Nordic A/S Tanska, sivuliike Suomessa
Tom Forssell, myyntijohtaja, 050 320 5552, tom.forssell@brother.fi
tai
Sami Kivelä, tuotepäällikkö, 0500 429 094, sami.kivela@brother.fi

• Tietokone, Televiestintä, IT

• monitoimitulostimet
  • mustavalkolaser- tulostimet

Brother lyhyesti

Brother Finland toimii Brother Nordicin Suomen maakonttorina ja tuo Brother-tuotteita Suomen sekä
Baltian markkinoille. Brother Finland vastaa myynnistä, markkinoinnista sekä teknisestä tuesta Suomessa. Vastuullisuus ympäristöasioissa on olennainen osa liiketoimintaamme sekä yhteiskunnallista vuorovaikutusta. Yrityksellemme myönnetty ISO 14001 -ympäristösertifiointi sekä laaja joutsenmerkitty tuotevalikoimamme ovat konkreettinen osoitus siitä, että kannamme vastuumme myös ympäristöasioissa.

Lisätietoa osoitteessa www.brother.fi

Heidi Rankala

Lehdistön yhteyshenkilö Digital Marketing Manager PR +358400780257

Sami Kivelä