​Tutkimus paljastaa: Auto on lemmenpesä

Sunnuntaina 14. helmikuuta vietetään Ystävänpäivää, jolloin ihmiset muistavat rakkaimpiaan eri tavoin. Kumppanin yllättäminen romanttisella hetkellä autossa ei ole ollenkaan niin typerä ajatus kuin ensi kädeltä voisi kuvitella.

Autoilijoille tehdyn verkkokyselyn mukaan nimittäin lähes kolme kymmenestä (31 %) vastaajasta on sitä mieltä, että auto on yksi romanttisimmista paikoista halailemiseen ja suutelemiseen. Ainoastaan sohva ja sänky ovat tässä suositumpia. Tämä käy ilmi renkaatvaihtoon.fi -yrityksen tekemästä verkkokyselystä, johon vastasi 1125 henkilöä (902 miestä, 223 naista).

- Olemme kiinnostuneita kaikista näkökulmista, jotka liittyvät ihmisten suhtautumiseen autoihinsa - myös rakkauteen ja romantiikkaan liittyvistä mielipiteistä. Vietämme autossa varsin paljon aikaa ja auto on myös paikka, joka tarjoaa monelle mahdollisuuden olla yksin. Se luullakseni myös myötävaikuttaa kaikkiin autossa tapahtuviin rakkaudenosoituksiin, sanoo Torkel Hallander, joka on renkaatvaihtoon.fi -yrityksen toimitusjohtaja.

Top 10 – romanttisimmat suutelu- ja halailupaikat:

1. Mikä tahansa paikka jossa olemme yksin 39 %

2. Sohvalla 36 %

3. Sängyssä 34 %

4. Autossa 31 %

5. Keittiössä 22 %

6. Ravintolassa/kahvilassa 8 %

7. Kylpyhuoneessa 7 %

8. Elokuvissa 5 %

9. Baarissa 2 %

10. Ei osaa sanoa 2 %

Auto on lemmenpesä

Asteikolla 1-5 noin puolet (47 %) on sitä mieltä, että auto on erittäin tai melko romanttinen paikka suutelemiseen ja halailuun. Joka neljäs vastaaja ilmoittaa auton olevan paikka, jossa useimmiten suutelee tai halaa rakkaintaan. 78 prosenttia suhteessa olevista suutelee toisiaan autossa aina tai usein. Enemmistö verkkokyselyyn vastanneista (86 %) on parisuhteessa.

- Romanttisten hetkien ohella auto on erinomainen keskustelupaikka matkan aikana. Verkkokyselyn mukaan on tavallista, että tärkeitä päätöksiä tehdään tien päällä. Melkein joka toisen vastaajan mukaan tällainen päätös liittyy auton vaihtoon. Autossa tehdään päätöksiä myös yhteen muuttamisesta, parisuhteesta, etäsuhteesta tai naimisiinmenosta. Valitettavasti autossa tehdään usein myös eropäätöksiä, Hallander jatkaa.

Monilla seksiä autossa - jopa ajaessa

Peräti seitsemän vastaajaa kymmenestä (71 %) on harrastanut seksiä autossa. 12 % vastaajista ilmoittaa harrastavansa seksiä autossa usein tai melko usein. Useampi kuin joka viides (22 %) on harrastanut seksiä jopa autoa ajaessaan ja melkein joka kolmas (30 %) “sekstailee” autoa ajaessaan (toisin sanoen kirjoittaa seksiin liittyviä viestejä). Kaksi kolmesta kyselyyn vastanneesta ilmoittaa ajamisensa häiriintyneen joskus kauniin naisen tai komean miehen vuoksi niin paljon, että on pitänyt itseään vaarallisena liikenteessä.

Siisti ja puhdas auto treffeillä tärkein

Kumppani haetaan treffeille varsin usein autolla. 62 prosenttia vastaajista ilmoittaa näin tapahtuneen joko usein tai muutaman kerran. Kokonaisuus - ehjä ja siisti auto pääsee listan kärkeen (56 % vastaajista) kun kysytään mikä on tärkeintä kumppanin hakiessa treffeille autolla. Puhdas auto on tärkein 35:lle prosentille vastaajista ja 40:lle prosentille on tärkeintä, että autossa on hyvä tuoksu. Kukaan ei välitä auton hinnasta, kallis auto on tärkeä vain kahdelle prosentille vastaajista.

Verkkokyselystä

Autoilijoille suunnattuun verkkokyselyyn vastasivat renkaatvaihtoon.fi -yrityksen asiakkaat Ruotsissa. Kyselyyn vastasi 1125 henkilöä (902 miestä ja 223 naista). Tutkimus ei ole tilastollisesti merkitsevä, mutta vastaajien suuren määrän ansiosta kyselystä voi tehdä tiettyjä johtopäätöksiä ja tunnistaa trendejä.

Bythjul Norden AB (Renkaatvaihtoon) on Pohjoismaiden johtava rengasalan toimija internetissä. Yritys on toiminut vuodesta 2002 ja se on Euroopan suurimpia renkaiden ja vanteiden verkkokauppamyyjiä. Renkaatvaihtoon.fi pyrkii olemaan parhaimmistoa toimitusajoissa, valikoimassa ja käyttäjäystävällisyydessä. Kotisivuillamme asiakas voi ostaa renkaita ja vanteita nopeasti, helposti ja edullisesti.

www.bythjul.com | www.byttdekk.com | www.renkaatvaihtoon.fi | www.goodgrip.dk

RENKAAT JA VANTEET NETISSÄ VUODESTA 2002.

Renkaatvaihtoon
Renkaatvaihtoon.fi C/o Bythjul Norden AB Gustavslundsvägen 151F