Vuoden Kuvajournalisti: Valokuvaaja Touko Hujanen

Kuvajournalismi 2018 -kilpailun näyttely avautuu Porissa

Suomen kuvajournalistit on järjestänyt Suomen merkittävintä kuvajournalismia juhlistavaa kilpailua vuodesta 1962 lähtien. Tänä vuonna kisaan osallistui 101 valokuvaajaa 2043 kuvalla. Vuoden Kuvajournalistia, Touko Hujasta, tuomaristo kommentoi voittajaksi, jolla on vahva ja kansainvälinen oma kädenjälki. Tuomariston mukaan ”Kuvasarja herättelee katsojan pohtimaan omaa suhdetta luontoon ja kuluttamiseen. Tarvitsemmeko kaikkea materiaa ja turhuutta ympärillämme?”

Kuvajournalismi 2018 -kilpailun voittajakuvat ja -video sekä kilpailun satoa nähdään kesän aikana Satakunnan ammattikorkeakoulun SAMK-kampuksella osoitteessa Karjalankatu 2 (Agora-ovi), Pori. Näyttelyyn on vapaa pääsy.

Avoinna:

15.–20.7. ma–la klo 9.00–16.30

22.7.–4.8. ma–la klo 7.30–15.00

Canon on Kuvajournalismi 2018 -kilpailun pääyhteistyökumppani. Kilpailun tukijana Canon haluaa edistää korkealaatuista journalismia sekä nostaa esiin eri kategorioiden parhaita kuvia ja kuvaajia Suomesta sekä tuoda kuvien parhaimmiston mahdollisimman monen nähtäville.

Lisätietoja: www.kuvajournalismikilpailu.fi