Clarion EMEA-alueen pääkonttori Hannoverissa, Saksassa.

Clarios ostaa Paragonin akkuyksikön

Clarios on maailman johtava edistyneiden matalajänniteverkkojen ja akkujen valmistaja ja kierrättäjä. Yhtiö ostaa nyt Paragon GmbH Co. KGaA:n virtatoiminnot, jotka tuottavat akkuja ja akunhallintajärjestelmiä autoteollisuuden tarpeisiin.

Clarios omistaa myös VARTA® Automotiven, joka on Euroopan johtava kuljetusalalla käytettävien akkujen valmistaja.

”Matalajänniteverkko on erittäin tärkeä uusien käyttökokemusten, tiedonkeruumenetelmien ja käynnissä olevan ajoneuvojen voimanlähdesiirtymän kannalta”, sanoo Clarios-yhtiön toimitusjohtaja Mark Wallace. ”Paragonilla on oikeanlaista osaamista, yrityskulttuuria ja sitoutumista, ja nämä valmiudet vauhdittavat yhteistyötämme tärkeimpien OE-asiakkaiden kanssa, etenkin edistyksellisten litiumioniratkaisujen osalta.”

Paragonin suunnittelutiimin vahva osaaminen ja kokemus maailmanlaajuisten OE-asiakkaiden projekteista täydentävät oivasti Clariosin nykyisiä matalajännite- ja litiumioniohjelmia. Yritysosto vahvistaa tuntuvasti Clariosin suunnittelutiimiä, joka on omistautunut uusien matalajännitearkkitehtuurien kehittämiselle.

”Paragonin tiimi ja osaaminen vahvistavat asemaamme Euroopassa ja maailmanlaajuisesti, kun kehitämme järjestelmäpohjaista lähestymistapaa matalajänniteverkkoihin,” sanoo Clariosin Global Customers, Products and Engineering -osaston apulaisjohtaja Federico Morales Zimmermann. ”Uudet kollegamme ovat varmasti suureksi avuksi ajoneuvojen sähköistymisen ja digitalisaation kiihdyttämisessä, uusien asiakaskokemusten luomisessa, tiedon hyödyntämisessä ja keräämisessä sekä uusien järjestelmäpohjaisten arkkitehtuurien toteuttamisessa.”

Kaupan tarkempia yksityiskohtia ei ole julkistettu.

Lisätietoja aiheesta:
Christian Riedel
Director, External Communications
Puhelin: +49 511 975 1094
Sähköposti: christian.m.riedel@clarios.com

Yhteyshenkilö sijoittajille:
Kathryn Campbell
Puhelin: +1 414 412 2572
Sähköposti: kathryn.campbell@clarios.com

Tietoja Clarios-yhtiöstä

Clarios on maailman johtava ajoneuvoissa käytettävien edistyneiden matalajänniteakkujen valmistaja. Kehitämme yhä älykkäämpiä ratkaisuja käytännöllisesti katsoen kaikenlaisiin ajoneuvoihin. Meillä on 16 000 työntekijää yli 140 maassa. Tarjoamme vankkaa asiantuntemusta jälkimarkkina- ja OEM-kumppaneillemme ja tuotamme samalla turvallisuutta, varmuutta ja mukavuutta arkeen. Ympäristö- ja yhteiskuntavastuu ovat meillä keskiössä. Toteutamme sitä muun muassa kunnianhimoisen kestävyystyön kautta, jota jaamme edelleen toimialallamme. Keräämme, kierrätämme ja hyödynnämme uudelleen jopa 99 prosenttia akkujemme materiaaleista. Clarios on Brookfield Business Partners -yhtiön tytäryhtiö.

Paragon

Paragon GmbH & Co. KGaA (ISIN DE0005558696) on Frankfurtin pörssin (Deutsche Börse AG) säännellyillä markkinoilla (Prime Standard) noteerattu yhtiö, joka kehittää, valmistaa ja myy uraauurtavia ratkaisuja ajoneuvoelektroniikan, runkokinematiikan ja sähköisen liikkumisen toimialoilla. Paragon GmbH & Co. KGaA:n pääkonttori sijaitsee Delbrückissä (Nordrhein-Westfalen), ja sen tytäryhtiöillä on lisäksi toimipisteet seuraavilla paikkakunnilla: Suhl (Thüringen), Landsberg am Lech ja Nürnberg (Baijeri), St. Georgen (Baden-Württemberg), Limbach (Saarland) sekä Kunshan (Kiina), Bengaluru (Intia) ja Oroslavje (Kroatia).

Christian Riedel

Director Global External Communications +49 511 975 1094

Lehdistön yhteyshenkilö Marketing Manager Nordics and Baltics +46 70 429 60 16

Liittyvä sisältö

Kehitämme yhä älykkäämpiä ratkaisuja käytännöllisesti katsoen kaikenlaisiin ajoneuvoihin. Meillä on 16 000 työntekijää yli 100 maassa. Tarjoamme vankkaa asiantuntemusta jälkimarkkina- ja OEM-kumppaneillemme ja tuotamme samalla turvallisuutta, varmuutta ja mukavuutta arkeen. Ympäristö- ja yhteiskuntavastuu ovat meillä keskiössä. Toteutamme sitä muun muassa kunnianhimoisen kestävyystyön kautta, jota jaamme edelleen toimialallamme. Keräämme, kierrätämme ja hyödynnämme uudelleen jopa 99 prosenttia akkujemme materiaaleista. Clarios on Brookfield Business Partners -yhtiön tytäryhtiö.