VARTA NXT Gen Cup

VARTA toimittaa NXT Gen Cupille innovatiivista akkuteknologiaa pitkän aikavälin kumppanina

NXT Gen Cup aloittaa ensimmäisen kautensa kunniaksi pitkäjänteisen yhteistyön johtavan akkuvalmistajan Clariosin ja sen VARTA-tuotemerkin kanssa. Yhteistyössä keskitytään innovatiiviseen akkuteknologiaan, kierrätykseen ja nuorten mekaanikkojen kouluttamiseen.

Täyssähköiset LRT NXT1 -kilpa-autot varustetaan VARTAn AGM -matalajänniteakuilla, joiden kestävyys on kolminkertainen verrattuna perinteisiin akkuihin.

”Olemme iloisia saadessamme toivottaa VARTAn tervetulleeksi NXT Gen Cup -perheeseen. Tämä yhteistyö on hyväksi niin ympäristölle, ihmisille kuin liiketoiminnallekin”, sanoo NXT Gen Cupin Partners & Event Manager Christian Axelsson.

”Clariosin akkuja koskeva osaaminen ja kokemus ovat omaa luokkaansa, ja heistä tulee avainkumppanimme etenkin nuorten mekaanikkojen kouluttamisessa autoteollisuuden tarpeisiin.”

VARTA AGM xEV akut on kehitetty erityisesti sähköautoihin ja ne täyttävät OEM-valmistajien vaatimukset. VARTA-tuotemerkin valmistaja Clarios on maailman johtava akkujen valmistaja ja suurin kaikille tunnetuimmille auto- ja ajoneuvovalmistajille. Clarios on alkuperäisosia tuottava toimittaja. Kuudessa kymmenestä Euroopassa valmistetusta uudesta ajoneuvosta on Clariosin akku. Vankan muotoilunsa ansiosta VARTA AGM xEV -akku täyttää sähkö- ja hybridiautojen vaatimukset nyt ja tulevaisuudessa.

”Olemme iloisia ja ylpeitä saadessamme julkistaa yhteistyömme NXT Gen Cupin kanssa. Heidän täyssähköinen junioreiden mestaruussarjansa on mielenkiintoinen konsepti”, sanoo Clariosin Marketing Manager Nordics & Baltics Erica Fernqvist.

”Tämä on täysin linjassa sähköajoneuvoihin tarkoitetun tuotevalikoimamme kanssa. Saksan Hannoverin uusi tuotekehityskeskuksemme keskittyy vahvasti täyssähkö- ja hybridiajoneuvojen matalajänniteakkuihin.”

”Yhteistyön ansiosta meillä on mahdollisuus esitellä tuotteitamme rankimmissa mahdollisissa olosuhteissa ja kouluttaa samalla tulevia mekaanikkoja.”

NXT Gen Cupin kausi 2023 käynnistyy Falkenbergissä 8.–9. heinäkuuta Ruotsin nopeimmalla radalla, jolla 18 kilpailuhenkistä nuorta lahjakasta kuljettajaa ajaa täyssähköisillä LRT NXT1 -kilpa-autoilla.

NXT Gen Cupia ajetaan Ruotsissa täyssähköisen STCC-sarjan rinnalla, ja kauden päätteeksi kruunataan virallinen Ruotsin juniorimestari yhteistyössä Ruotsin autourheiluliiton SBF:n kanssa.

Lue lisää VARTAsta ja NXT Gen Cupista!

Tietoa Clariosista

Clarios on maailman johtava liikenteeseen tarkoitettujen, edistyksellisten pienjänniteakkujen valmistaja. Tuemme edistystä tarjoamalla yhä älykkäämpiä ratkaisuja käytännössä kaikenlaisiin ajoneuvoihin. Meillä on 16 000 työntekijää yli 140 maassa, mikä tuo kattavaa asiantuntemusta jälkimarkkina- ja OEM-kumppaneillemme sekä luotettavuutta, turvallisuutta ja mukavuutta jokapäiväiseen elämään. Kannamme vastuumme ympäristöä kohtaan keskittymällä ympäristöön, yhteiskuntavastuuseen ja hyvään hallintotapaan. Noudatamme parhaita kestävän kehityksen käytäntöjä ja sovellamme niitä koko toimialallamme. Hyödynnämme, kierrätämme ja käytämme uudelleen jopa 99 prosenttia akkumateriaaleistamme. Clarios on Brookfieldin portfolioyhtiö.

Andreas Stamborg

Country Manager Region Nordic +46 70 622 16 32