Clas Ohlsonin ensimmäinen kvartaali toi kasvua

Clas Ohlsonin ensimmäisen kvartaalin tulos oli jälleen hyvä. Suomessa myynti kasvoi 7 %. Suotuisan kesän jälkeen on hyvä jatkaa kohti syksyä ja kestävää kehitystä.

Clas Ohlson -konsernin myynti kasvoi ensimmäisellä vuosineljänneksellä 8 % ollen 1770 MSEK (1 642 MSEK edellisenä vuonna). Suomessa myynti kasvoi paikallisessa valuutassa 7 % ollen 176 MSEK (161 MSEK edellisenä vuonna). Clas Ohlson saavutti historiallisen virstanpylvään, kun 200. myymälä avattiin Ruotsin Karlstadissa elokuussa.

Laajentuminen ja uudet panostukset vahvistavat Clas Ohlsonia

Konsernin toimitusjohtaja Klas Balkow kommentoi:

− Saavutimme jälleen yhden rajapyykin ja kasvamme edelleen. Suotuisan kesän jälkeen kvartaali päättyi uuteen ennätysmyyntiin, ja tuloksemme vahvistui. Elokuussa saavutimme uuden virstanpylvään, kun avasimme 200. myymälämme. Erityisen vahvaa myynnin kehitystä on tapahtunut Suomessa ja Norjassa.

− Lanseeraamme nyt konseptimme Kohti kestävää kehitystä, jotta asiakkaamme vosivat sitoutua vastuullisempaan elämäntapaan. (Lisää konseptista voit lukea osoitteesta vastuullisuus.clasohlson.fi.) Otamme myös uusia askeleita markkinointiviestinnässämme filmaamalla osia valikoimastamme antaaksemme asiakkaille inspiraatiota ja vinkkejä arjen helpottamiseen.

Clas Ohlson Suomen toimitusjohtaja Sampo Päällysaho kommentoi:

− Clas Ohlsonin myynti Suomessa jatkoi kasvua, euromääräisenä +7 prosenttiyksikköä. Lisäksi uudistimme lippulaivamyymälämme Kampissa kokonaisuudessaan kesän aikana ja muutimme uuteen liiketilaan Lappeenrannan IsoKristiinaan heinä-elokuun vaihteessa.

• vastuullisuus

Clas Ohlson on kansainvälinen vähittäiskauppaketju. Päivittäin noin 4700 työntekijää noin 200 myymälässä ja toimistoilla viidessä maassa auttaa ja innostaa ihmisiä tarjoamalla käteviä ja käytännöllisiä ratkaisuja edulliseen hintaan joka päivä. Suomessa Clas Ohlsonilla on 32 myymälää sekä verkkokauppa. Lisätietoja yritys.clasohlson.fi